Category Archives for "MNC"

Wat kost het je als je website niet mobielvriendelijk is

Toont je website niet goed op de mobiel?

Op 21 april heeft Google zijn algoritme aangepast, als jouw website niet mobiel vriendelijk is ben je mogelijk enorm gedaald in de zoekresultaten.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat wanneer er dan een bezoeker via mobiel je website bekijkt mogelijk snel afhaakt omdat hij of zij het niet goed kan zien.

Dubbele pech!

Als je hier door 1 klant per maand misloopt, kost dat je zo al € 6000 per jaar….

Check hier of jouw website mobiel vriendelijk is:

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=nl

Is je website niet mobielvriendelijk dan is er werk aan de winkel. Geen paniek, ik kan je helpen. Neem even contact op en kom naar de afsluitende online workshop!

Online Workshop Sufer > nieuwsbrieflezer > klant

Meld je hier aan voor de online Workshop op 30 juni.

 

Resultaten van je blog

 

Meten is weten…. en dus is het handig na een aantal dagen de prestaties van je blogberichten te bekijken.

Hoe?

In Google Analytics!

Wat zijn de resultaten van je blog?

Waar kun je naar kijken in Google Analytics?

Log in.
Bekijk weer hoeveel bezoek je deze maand hebt gehad: schrijf dit op de web succes meter
Dat kun je doen door naar :
Aquisitie/overzicht te kijken.
resultaten van je blog
 
 Bekijk ook hoeveel verkeer je krijgt via Social Media.
Ga naar Aquisitie/Social Media/overzicht
aquisitie -overzicht social media
 
Welke pagina wordt het meest bezocht?:
Via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s
allepaginas
Als het goed is kun je nu zien via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s hoe vaak je nieuwe blog is gelezen.
Pagina weergaven betekent hier: het totaal aantal weergaven, dus een pagina kan vaker dan 1 keer bekeken zijn.
Unieke pagina’s: hoe vaak is deze eenmalig bezocht.
 
overzicht analytics

Noteer nu ook weer in je website succes meter je resultaat met de juiste datum erbij.
Zo kun je een goede vergelijking maken met voor en na je inspanningen.
Je kunt nu goed zien dat het delen van je blog, het bezoek positief beïnvloedt.

Hou deze Web Succes Meter ergens bij je bureau, en wanneer je de volgende keer weer aan de slag gaat met het schrijven van je blog, ga je weer de cijfers invullen. Je zult zien dat wanneer je hier een stijgende lijn in krijgt, je gemotiveerd blijft om tijd hiervoor vrij te maken.

Web succes meter

Download hier de web succes meter

Wat is jouw tagline

Wat is een tagline, jouw belofte?

Je bezoeker moet zich in 3 tot 6 seconden in je  website herkennen anders is hij of zij met één muisklik verdwenen.

En daar is nu de tagline voor in het leven geroepen.

Een tagline is een onmisbare element voor iedere ondernemer op zijn of haar website..  Met een tagline vertel je je bezoeker dat ze bij jou moeten zijn en niet bij je concurrent.

Maar wat is een goede tagline?  Met een tagline verwoordt je in één korte zin direct 3 zaken:

  1. Wat doe je?
  2. Waar ben je goed in?
  3. Wat levert het op. Wat is het resultaat.

Zo weten je bezoekers dat ze bij jou kunnen vinden wat zij zochten én dat ze bij jou op het juiste adres zijn. Een goede tagline verhoogt dus de kans dat de bezoeker blijft en nog even verder kijkt.

Vul deze zin in: ik (help/versterk/ondersteun/) … je ideale klant om dit resultaat te bereiken.
Voorbeeld:

De Web Academie versterkt ondernemers met hun online Business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

Plaats je tagline bij je foto op je website.

Foto verkleinen

Wanneer je Black studio Tiny MCE hebt geinstalleerd kun je je foto opnemen in de sidebar. Maar een foto van 1600/2400 pixels kun je niet zomaar in je website uploaden. Eerst verkleinen dus. Als je niet weet hoe dat moet, bekijk dan deze video.

Als je je foto in de sidebar plaatst, zet dan ook je tagline bij de foto.
Weet je nog hoe je dat doet? Bekijk anders deze video nog even.

 


 

Onmisbare plugins in WordPress

Onmisbare plugins in WordPress

Plugins zijn  functionaliteiten (meestal in een zip file) die extraatjes toevoegen aan je website. Denk aan Google Analytics,  een contactformulier, zelfs een webshop is een plugin. Er zijn vele gratis plugins, maar er zijn er ook waarvoor je moet betalen.

Een van de allerbelangrijkste plugins is de plugin die spam tegenhoudt.
Hij staat al voor geïnstalleerd. bij de plugins. Bekijk hieronder hoe je de plugin activeert.

Nog zo’n onmisbare plugin is Black Studio Tiny MCE. Wat nogal apart is, is dat deze plugin van naam veranderd nadat je hem hebt geïnstalleerd. Je kunt de plugin na installatie terugvinden onder weergave/widgets. Deze plugin heb je morgen nodig!

Nog geen WordPress?

Geen nood, heb je zelf ook een blogbericht geschreven? Of een belangrijke pagina herschreven?

Deel deze dan vandaag!
Deel de foto en blogbericht op Facebook op je persoonlijke account en deel de foto en blogbericht op LinkedIn.

 

 

 

 

Canva design tool

Beeld zegt soms meer dan 1000 woorden

Daarom is het goed een afbeelding te maken die aansluit bij jouw doelgroep: het probleem of de oplossing kun je hier goed in verwerken.

Deze neem je op je homepage op of bij je blogbericht. (Waarop ik later terugkom.)

Je kunt een foto kopen of zoeken op gratis websites… of je maakt zelf een afbeelding. Dit kun je eenvoudig doen met het programma Canva. Dit is een online programma waarmee je hele toffe beelden maakt. Met iconen, illustraties, lettertypes of foto’s!

Ook starten met Canva?

Ik heb 3 videootjes voor je gemaakt.

In de eerste laat ik je zien wat je allemaal zo kunt met Canva. Heel erg veel!

In de tweede video laat ik je zien hoe je een afbeelding maakt met een illustratie/een icoon.

In de derde video zie hoe je een afbeelding maakt voor je blog met een foto.

Opdracht voor deelnemers aan de mini-cursus`Baas over je eigen site´: maak een afbeelding met Canva.
Natuurlijk is het van belang dat het op je zoekwoord slaat.

 

 

Berichten in WordPress

Berichten versus pagina’s

In deze video leg ik je uit wat berichten zijn in WordPress. Als je een blogpagina hebt, is het namelijk niet de bedoeling om daar je nieuwsitems te plaatsen.  Als je hebt aangegeven wat je blogpagina is, via instellingen/ lezen, zullen deze ook niet eens zichtbaar meer worden als je op deze pagina iets publiceert.

De nieuwsitems plaats je juist via berichten. Heb je de Engelstalige installatie van WordPress dan heten je berichten posts.

Tags? Wat zijn Tags?

Ik leg het je uit in deze video:

 

Berichten in WordPress herkennen

Je kunt berichten in WordPress ook herkennen aan de volgende zaken:

Boven het bericht:

Boven het bericht zie je de datum staan, de auteur en link naar het reactie veld. Soms hoor ik van ondernemers dat ze dit willen verwijderen. Maar voor je bezoeker is het wel zo prettig als hij weet hoe oud of nieuw je nieuws is…Dus ik adviseer je dit te behouden.
berichten-in-wordpress
Onderaan het bericht

Onderaan het bericht zie je categorie staan of onderwerp en tags.
Alle losse berichten worden opgenomen op de blogpagina. Neem altijd een categorie of onderwerp op, anders staat er straks uncategorized / geen categorie en dat is toch een gemiste kans. Want zoals je in de bovenstaande video zag, bied je je lezer de mogelijkheid meer te lezen over dat onderwerp.
onderaanbericht

Lees meer tag

Alleen in een bericht kun je de lees meer tag gebruiken. Je krijgt dan zo’n streep in je bericht met een link: “Lees meer”.
In een pagina werkt deze optie niet.
De vraag is ook, is het een goed idee om de lees meer tag te gebruiken?lees meer tag

John Mueller, een webmaster trends analist bij Google, meldt dat het “tot op zekere hoogte” het verstandigst is om inhoud waar je op gevonden wilt worden, direct zichtbaar te maken – en dus geen gebruik te maken van “lees meer” knoppen of tabbladen. Google ziet die inhoud wel, maar gaat uit van een verminderd belang omdat de informatie aanvankelijk niet zichtbaar is. Ik zou bij voorkeur dus geen lees meer tag gebruiken.

Pagina’s

En pagina’s dan? Pagina’s zijn ‘gewoon’ webpagina’s. Je kunt een de homepage maken, de pagina over jou, klanten pagina, contactpagina. In de basis zien deze pagina’s er hetzelfde uit, alleen kun je hier geen categorie (onderwerp) of tag aan hangen.

 

Hoe een blog te schrijven

Hoe schrijf je nu een goede blog?

Een blog schrijven in WordPressBloggen is een van de meest effectieve manieren om meer bezoek naar je website te krijgen. Google smult van content en zal je website vaker tonen als je voor je doelgroep relevante berichten schrijft.

Ik ken iemand die zich 2 jaar lang opsloot om alleen maar inhoud te schrijven voor zijn website en dat week na week ook postte op zijn website. Deze persoon heeft hier nu meer dan een miljoen bezoekers per maand mee en verdient er 37.000 euro omzet PER MAAND mee.

Lijkt dat jou ook wel wat?

Enkele dagen terug ben je vanuit je doelgroep gaan nadenken over hun probleem/ en heb je via opdracht X achterhaald waar zij naar zoeken via Yoast.com/suggest.
Nu je weet waar ze naar zoeken is het nu tijd om ze daar het antwoord te geven. En wel via je eigen blog!

Stel jezelf de volgende vragen voor je gaat starten met het schrijven van een blog.

1. Wat wordt het doel van je bericht?

——————————————————————————————————–
——————————————————————————————————–

Waarom ga je een blog schrijven?
Wil je iemand overtuigen, informeren, amuseren, iets verkopen?

——————————————————————————————————–
——————————————————————————————————–
——————————————————————————————————–
——————————————————————————————————–

  1. Wat wil je bereiken?
    Actie:
    Wat wil je dat de lezer gaat doen nadat je tekst geschreven is? Wat is de volgende stap die je wilt dat hij of zij gaat zetten?

☐Zich inschrijven voor je nieuwsbrief
☐Het bericht delen op Social Media
☐Reageren op je bericht
☐Zich inschrijven op een workshop
☐Een product kopen/dienst afnemen.

Vergeet dit niet straks ook te vragen aan het einde van het bericht.

  1. Wat is de belangrijkste boodschap uit je bericht.? Welke kennis of inzichten ga je delen.
    Bijvoorbeeld:
  • Hoe je bijvoorbeeld bepaalde stappen zet
  • Hoe je van een probleem af kunt komen
  • Wat de oorzaken van een probleem zijn

——————————————————————————————————–
——————————————————————————————————–
——————————————————————————————————–

  1. Welke informatie heb je zelf nodig om je bericht te kunnen schrijven?

Soms heb je bronnen nodig om een goed stuk te kunnen schrijven. Dit kunnen boeken zijn, blogs, nieuwsbrieven, audio files die je hebt gehoord, video’s die je al eens hebt gekeken over dit onderwerp. Google is in dat geval je beste vriend.

  1. Hoofdgedachte en verdiepingsvragen

Benoem de hoofdgedachte van je blog. Begin je artikel met de belangrijkste en pakkende zin. Daarna ga je deze zin uitleggen en toelichten.hoe een blog te schrijven
Stel je zelf 3 verdiepingsvragen over dit onderwerp, dit is een goede start om vanuit te gaan schrijven.

Gebruik van koppen

Maak gebruik van alinea’s van een regel of 4-5 en maak gebruik van voldoende koppen.
Koptekst 1 voor de titel van je blog, koptekst 2 voor de eerste kop tussen de alinea’s.
koptekst 3 voor de tweede kop in je alinea.

Zoekmachine optimalisatie

Om je blog straks goed vindbaar te maken kun je een paar zaken toevoegen:

de zoekterm die je eerder vond in ‘Yoast suggest’:

  1.  Neem de zoekterm die je eerder vond in ‘Yoast/suggest’ je op als titelvoorbeeld
  2.  Verwerk de zoekterm die je eerder vond in ‘Yoast/suggest’ je in je koptekst
  3.  Verwerk de zoekterm die je eerder vond in ‘Yoast/suggest’ 2 à 3 keer in je tekst
  4.  Plaats de zoekterm die je eerder vond in ‘Yoast/suggest’ als alt-tekst in je afbeelding. Als je een afbeelding upload zie je het vlak waar je deze alt-tekst kunt invullen.

Meer bezoek op je website

meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website met Yoast suggest

Met welke zoekopdracht wil jij bovenaan staan in Google?
Waar moet je website op gevonden worden?
De meeste ondernemers die ik spreek willen goed gevonden worden op hun bedrijfsnaam. Maar dat is niet zo’n uitdaging, geloof me!

Alleen mensen die je bedrijfsnaam kennen zullen daarop googelen.

Waar zoeken ze dan wel op?
Ze zoeken het meest op hun problemen of juist de oplossing, het verlangen dat ze hebben.

Opdracht: Beschrijf het grootste probleem van je doelgroep
Slapeloosheid, moeheid, stress, overgewicht etc.

Opdracht: maak een zoekopdracht op yoast.com/suggest over dit onderwerp.
Hier ga je ga je deze week een blogbericht over schrijven.
Laat het idee vast even sudderen, dan komt de inspiratie vanzelf.

De zoekfunctie vindt je hier: Yoast.com/suggest

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter

Waar moet je op letten bij de keuze van een zoekterm?

Een woord als “slapeloosheid”  daar vindt Google wel 452.000 resultaten.
slapeloosheid1

Dat zijn allemaal websites waar jij mee moet concurreren om gevonden te worden. De term is te algemeen.

slapeloosheid zwanger

Een woord als “slapeloosheid zwanger” levert 78.300 resultaten op.
Zie je in dat het makkelijker is om gevonden te worden op woorden die specifieker zijn?

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter en vraag feedback aan de leden in de Facebook groep. Het is namelijk zo dat échte mensen natuurlijk voor nog specifiekere zoektermen zorgen. De blog schrijven staat gepland op a.s. vrijdag en daar ontvang je dan ook tips voor.

Hoe zoek je in Yoast.com/suggest vertel ik je in deze korte vide0

Dashboard van WordPress

Dashboard van WordPress
In de bovenstaande video leg ik je uit hoe het dashboard van WordPress werkt.
Misschien is het gesneden koek voor je. Maar ik denk dat ik vast nog wel een paar nieuwe dingen voor je in petto heb.

Zie of je je weg kan vinden in je eigen website. Kennis is macht! Je weg weten scheelt tijd. Tijd is geld.
En… ik heb een geheugensteuntje voor je gemaakt. Download hier de

Dashboard. Hang het boven je bureau, dan ben je nooit de weg kwijt.

Opdracht voor in Facebook: wat heb je voor nieuws ontdekt?

De weg weten scheelt tijd.

Challenge dag 1

Meer ideale klanten op mijn website

Wil je meer klanten of meer ideale klanten op je website?

Heb je al enig idee hoeveel mensen er je website bezoeken? En heb jij ook de behoefte om nog meer bezoekers naar je website te krijgen?
Meer bezoek zegt echter niet zoveel.

Wat er wel toe doet is WIE je website bezoekt. Je wilt niet gewoon meer bezoekers. Je wilt meer bezoekers die ook klant worden. Dáár wil je meer mensen van aantrekken. Zo iemand heet je ‘ideale klant’.

Weet jij al wie dat is? Met welke klant jij het liefste werkt en die het makkelijkst klant wordt vanaf je website. Een ideale klant is de allereerste en belangrijkste marketingstap. Alles doe, schrijf en ontwikkel je voor jouw ideale klant. Maak daarom een inventarisatie van wie je ideale klant is.

In webtermen noemen we je ideale klant een “persona”.

Download inzicht in mijn ideale klant 

Een persona helpt je te visualiseren wie je graag als klant wilt. Je gaat je op deze klant richten in je communicatie en trekt op deze manier meer van deze klanten aan.
Aan de hand van deze punten vorm je je hiervan een beeld:

 Je doelgroep bepaling

Wie is je allerleukste klant? Schrijf een naam op van de klanten met wie je het fijnste heb samengewerkt tot nu toe en waar je er meer van wilt helpen.

  • —————————————————————————————————–
  • —————————————————————————————————–
  • Geslacht:——————————————————————————————
  • Leeftijd:——————————————————————————————-
  • Opleidingsniveau:——————————————————————————-
  • Hobby:——————————————————————————————–
  • Kenmerken karakter van je ideale klant:——————————————————————————————
  • Op welke Social Media Kanalen is hij of zij actief?——————————————————————————————

Wat is zijn/haar grootste probleem

Waar ligt hij/ zij ‘s nachts wakker van?

——————————————————————————————
——————————————————————————————
Wat is jouw oplossing?

  • Hoe ziet de toekomst voor jouw klant als dat probleem is weggeruimd?

Denk verder dan:

Denk aan: energieker, meer zelfvertrouwen.

Schrijf dit op en benoem de voordelen van de voordelen….
——————————————————————————————

——————————————————————————————

——————————————————————————————

  • Print al deze gegevens op een A4 tje van en plak deze boven je bureau.
  • Pak er vervolgens een stapel magazines bij. Ga op zoek naar het bijbehorende beeld.
  • Plaats het beeld dat je gevonden hebt van je ideale klant in een fotolijstje en zet deze neer op een plaats dichtbij waar je aan de slag gaat met je website. Je kunt hem of haar zelfs een naam geven.
  • Je hebt nu een ‘persona’ gemaakt.
    doelgroep-bepalen-website

Nu je deze persoon duidelijk voor je hebt, vraag je je af waar ze voor op jouw website terecht zouden komen. Welke problemen willen ze oplossen, wat passioneert hen?

Wat zijn hun doelen en dromen en welke waarde geef jij via je website?

Waarom kun jij je klanten zo goed helpen?

Veel ondernemers vinden dit moeilijk om te benoemen maar het is van belang. Wat is jouw kracht en wat maakt jou uniek?

Schrijf op:
——————————————————————————————

—————————————————————————————–

Wat levert jouw dienst hem of haar op?
Als ik hier het voorbeeld van diensten van een virtueel assistente benoem kan dat zijn:
Tijdsbesparing doordat jij veel werk uit handen neemt
Meer omzet omdat de ondernemer meer tijd in zijn business kan steken
Rust in het hoofd omdat er minder moet

Beschrijf hier de voordelen van jouw producten of diensten:

——————————————————————————————

—————————————————————————————–

Heb je helder wie jij helpt?
Deel in de Facebook groep, wie exact jouw ideale klant is.

Hij of zij kan er maar zomaar tussen zitten.

https://www.facebook.com/groups/1637765903122404/

>