Category Archives for "Meer conversie via je website"

Zoekmachine optimalisatie en Social Media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Zoekmachine optimalisatie en Social media

Wil je je website beter vindbaar maken?

Ook door inzet van Social Media kun je dit  deels voor elkaar krijgen.

En alle beetjes helpen toch?

Het doel van je zoekmachine optimalisatie is natuurlijk dat je je ideale doelgroep aantrekt.

Spreek de taal van de doelgroep en gebruik hun zoektermen in je teksten.

En inhoudelijk schrijf je je  pagina’s op die manier dat je het juiste publiek aan te trekt.
Als je op een prettige manier actief bent op Social Media en mensen de inhoud op prijs stellen, dan willen ze jouw berichten ook best delen.
Als ze dit delen en hun volgers of vrienden klikken dan weer op de links, dan wordt er een seintje gegeven aan de zoekmachines.

Hoe kun je Social Media nog meer inzetten om je zoekmachine optimalisatie te bevorderen:

In de conceptfase van een evenement of product of dienst:
Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst:
Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken….

Door SEO en Social Media te combineren:

  • Werk je aan je reputatie als ondernemer:  Jij laat zien waar jij als ondernemer voor staat.
    Zoekmachines zijn zo ingesteld  dat ze personen en merken opspeuren die een autoriteit zijn op een bepaald vakgebied.
  • Laat je je betrokkenheid zien door zelf berichten te delen waar je achter staat.

Als ondernemer sta je er niet helemaal alleen voor. In deze tijd van Social Media al helemaal niet. Communiceer en deel je blog, reageer op blogs van anderen wanneer dit relevant is voor jouw doelgroep. Wanneer mensen kunnen reageren via Social Media zoals via Facebook of Google plus, krijg je sneller interactie dan  wanneer mensen een account aanmoeten maken op je eigen website.

  • werk je actief aan je optimalisatie door het verspreiden van inhoud die jij je doelgroep wilt meegeven. Hoe? Via hootsuite bijvoorbeeld, of via de Social Media buttons die je onderaan dit bericht ziet staan.Deze plugin, maakt het je bezoeker helemaal makkelijk om de inhoud te delen.

   Noot:
Overmatig verspreiden van links komt de werking niet ten goede. Je wilt natuurlijk niet als ‘spammer’ worden gezien.
Je kunt best een link een aantal malen onder de aandacht brengen, omdat bijvoorbeeld tweets zichzelf snel opvolgen en je wilt deze tonen.
Maar probeer met vervolg berichten wel origineel te zijn om effect te krijgen.

Bezoekers website: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn site

Bezoekers website: hoe krijg ik meer nieuwe -bezoekers op mijn site

Heb je google analytics geinstalleeerd en heb je een idee hoeveel bezoekers je op je website hebt?

google-anAls je in het dashboard bent en je op realtime klikt, kun je zien wat er op dít moment op je website gebeurd.

Als je kijkt bij verkeersbronnen/ bronnen waar je bezoekers vandaan komen, en via verkeersbronnen overzicht via welke zoekwoorden ze binnenkomen.

Bij inhoud en site-inhoud, welke bezoekers welke pagina’s bekijken en hoe lang.

Meer bezoek op je website door meer content

google-a-2Plaats voldoende waardevolle inhoud voor je bezoeker, verdiep je erin wáár ze op zoeken.

Om je hier te helpen heb ik een contentplan voor je gemaakt dat je kunt gebruiken om na te denken waar je over kunt schrijven.
Als je een WordPress website hebt, heb je al heel wat streepjes voor. Door blogs te schrijven breidt je je website constant uit. Hang hier relevante categorieën aan en tags en Google waardeert dit nog meer.

Contentplan blogs

  1. Wat is het doel van het bericht? WIIFM?  (What’s is in it for  me? )
  1. Wie is de lezer? Zie hiervoor ook: het artikel over het maken van een persona

Geslacht:
Leeftijd:
Opleidingsniveau:
Huwelijkse staat:
Inkomen:
Hobby:
Hoe gaat hij/zij om met informatie?
Welke websites bekijkt hij/zij?

Hoeveel uur per dag zitten ze op internet?
Lopen ze vooraan qua techniek of juist niet?
Op welke social media kanalen is hij actief?

3. Hoe spreek je de lezer aan? Welke vorm? (Jij/ u vorm)

4. Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van de marketing kalender?  Heb je bijvoorbeeld iets gepland, een beurs waar je binnenkort aanwezig bent. Komt er een nieuw product op de markt?

5. Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen?

6. Last minute: welke actualiteiten kunnen opgenomen worden?

7. Wat zijn de actiematige boodschappen die je kunt toevoegen? Wat moet de bezoeker doen na het lezen van je blog?

8. Welke schrijfstijl wordt er gehanteerd?

9. Wanneer (en hoe vaak) plaats je een artikel?

10. Hoe lang zijn de artikelen?

11. Is er beeldmateriaal nodig, bij welke website ga je dit inkopen?

-shutterstock, Istockphoto, (betaald)  SXC.hu, rgbstock.com (gratis)

 

Maand Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van de marketing kalender Seizoensgebonden content Actiematige content Last minute content
Juli        
Augustus        
September        
Oktober        
November        
December        

 

Links optimaal gebruiken, over linkbuilding in WordPress en meer…..

Geef richting aan het klikmoment

Geef richting aan het klikmomentLabel de linkWaarom WordPress sterk is in interne linkbuilding

De ultieme interne

linkbuilding tool

Links worden veel gebruikt op website, ook deze kun je optimaliseren.

Een veelgemaakte fout is het gemis aan sturing als de link aan het  begin of einde van de alinea staat.

Dus let er op dat je eerst de boodschap vertelt en dan uitnodigt om te klikken.

 Labeling van de link

Een vaag ingeburgerde uitnodiging om te klikken is: klik hier.

Beter is het om label te geven die de lading dekt. Ook voor zoekmachineoptimalisatie doeleinden.

Voorbeeld:

WordPress is bij uitstek geschikt als systeem voor je website onder andere vanwege de linkbuilding mogelijkheden. Klik hier.

labelen-300x287Het is beter om dit als volgt:

WordPress is bij uitstek geschikt als systeem voor je website onder andere vanwege de linkbuilding mogelijkheden.

 

Waarom is WordPress hier zo sterk in?

Binnen WordPress maak je in een blog gebruik van categorieën en tags. Deze items worden clickabele en dus links met de juiste woorden waar je op wilt scoren binnen je website.

Dit soort links vertellen Google waar hij moet zijn voor de informatie over dit onderwerp. In feite doe je zo al aan  een stukje interne linkbuilding.

Daarnaast zijn er vele fijne interne linkbuilding plugins geschikt die je hier ook bij kunnen helpen, zoals bijvoorbeeld van Gabriel Goldenberg.

 

Tips

-een link mag meerdere woorden omvatten

-breek de zin dan halverwege af

-plaats links nooit aan het begin van de tekst

-plaats per alinea maar 1 hyperlink

-pas op met klik hier

-zorg dat het label (onderwerp van de link) terug komt op de bestemmingspagina door deze in de kop terug te laten komen. Ook van belang voor je zoekmachineoptimalisatie!

-komen de hyperlinks vaker in de tekst voor en leiden ze naar de zelfde bestemmingsprogramma, geef ze dan dezelfde labels.

Heb je vragen of zelf tips?

Geef ze hieronder!

Lokale zoekmachine optimalisatie tips die je zelf kunt toepassen

Als ondernemer wil je natuurlijk ook lokaal gevonden worden door je doelgroep. Ook dit is onderdeel van zoekmachine optimalisatie.

PrintEen voorbeeld

Als voorbeeld nemen we een psycholoog die in Lisse gevonden wilt worden.

Hoe kun je je lokale zoekmachine optimalisatie te verbeteren?

De juiste opbouw van de pagina:

Aan de achterkant van de website kan je ook het een en ander doen om beter  in beeld te komen tussen de lokale (organische) zoekresultaten.

  • Geef de juiste titel aan je pagina: www.jedomein.nl/psycholoog-lisse
  • In de meta description / meta beschrijving: plaats de locatie en het zoekwoord in de omschrijving van de pagina , dit is eenvoudig terug te vinden in content management systemen. In Google mogen dit tot 156 karakters zijn inc. spaties.
  • Deze zin komt dikgedrukt in het zoekresultaat terug, wat bezoekers eerder prikkelt om op het resultaat te klikken. Zoals hier:

lokale-zoekmachine-optimalisatie-tip (1)

Bovenstaande voorbeeld is niet eens ingevuld, dat zie je doordat er stippels staan aan het einde van de zin. Al scoort deze man best in Lisse, deze omschrijving kan beter:

Psycholoog Praktijk voor gedragstherapie in Lisse, maak een afspraak via de telefoon  0634658799 of email info@…nl

  • Neem je zoekwoord en lokatie ook op in de koppen h1 en h2, h3: in WordPress heet dit kop 1, of kop 2, 3, 4, 5 en 6. Kop 1 gebruik je maar 1 keer op de pagina. De zoekterm en locatie gebruik je zoveel mogelijk aan het begin van de zin.

De google Local pagina

In mei 2012 is Google Places omgezet naar Google+ Local.
Google Places was onderdeel van Google Maps en toonde bedrijfsvermeldingen op Google Maps. Google+ Local is ongeveer hetzelfde maar is nu samen gebracht met Google+.

Hoe ga je je aanmelden:

https://maps.google.com/?hl=nl

 

lokale-zoekmachine-optimalisatie-tip-opgeven

lokale-zoekmachine-optimalisatie-tip-google-local

Vul dit profiel voor 100 % in. Dus parkeermogelijkheden en betaalmogelijkheden neem je ook mee. Je kunt hier ook vragen aan klanten om een recensie achter te laten in je profiel. Je kunt ook video’s toevoegen en foto’s van je producten.

Plaats je adres op je website

Het adres in Google places / local moet hetzelfde zijn als op je website.

Plaats dit adres op je website bij je contactgegevens maar ook in de footer van je website.
Het telefoonnummer doet hier ook toe.

En verder:

Plaats je website link op relevante websites. In de gratis versie van allebedrijvenin…nl, hotfrog, startpagina’s, een business-club waar je lid van bent of het wijkportaal.

Interessant? Blijf op de hoogte. Schrijf je hieronder in voor updates.

Al meer dan 1200 mensen gingen je voor. Zij ontvingen ook  het GRATIS E-book praktische tips voor een geweldige website.

Social Media twittertip en het automatische welkomstbericht

Twittertip: Een automatisch welkomstbericht sturen via een direct message (1 op 1 bericht)  aan je nieuw volgers doen of niet?
direct message
Hoe doe je zoiets? Dit kun je met Socialoomph.com maar toch raad ik het je af.

Dit komt heel pusherig over, en de nieuwe volger kent je nog maar net

Je moet eerst een band opbouwen met je volger en dan nog, promoot je je bedrijf met mate. (1 op de 5 tweets).
Als je tijd hebt om je nieuwe volgers te verwelkomen, doe het dan persoonlijk.
Geef een antwoord via reply aan de nieuwe volger en zeg iets persoonlijks, over zijn business of profiel.

Weet jij hoe je Google Magie toepast op je diensten?

keyword-suggestion-tool

Heb je weleens gegoogeld op de producten of diensten die je levert aan je klanten?

Stel je voor dat je pantoffels verkoopt. Wat je natuurlijk het liefste zou willen is dat jouw website op pagina 1 staat van Google en dan een beetje bovenaan.

We gaan eens kijken wat er gebeurt:

pantoffel

 

Ik zie nu dat er 547.000 resultaten zijn. Dat houdt dus in dat er ongeveer 547.000 websites gevonden zijn die over pantoffels. gaan. Wil je met je website  op het woord pantoffels gaan scoren, dan wordt het een …. onmogelijke taak.
Echt vergeet het maar. Lees verder

>