Category Archives for "Internet Marketing Tips"

Geld verdienen met internet

Geld verdienen met internet

Geld verdienen met internet

“Mam,  waarom koop je nu nooit een staatslot? Je hebt nog 2 dagen.” Mijn zoon droomt weg. Wat zou ik niet allemaal voor hem kunnen kopen…..

Ik leg hem uit, dat de kans groter is dat ik zelf voor een goed inkomen zorg dan dat wij wat winnen. Niet door keihard te werken, maar door de tweede inkomensstroom. Een online training die verkoopt terwijl we een wandeling in het bos maken bijvoorbeeld. Kan dat echt?

Ik leg hem uit hoe je een jaarsalaris van € 100.000 kunt behalen door niet alleen uren te verkopen maar ook 120 cursussen van € 500,- per online cursus. Of 202 online trainingen voor € 297,-. Hij vraagt mij, “Kopen mensen dat dan echt bij je?” “Zeker”, vertel ik hem. Als je weet naar welke oplossingen mensen zoeken, dus ook welke problemen ze ondervinden, dan kan dat echt.

Hij knikt goedkeurend. “Nou, laat die staatloterij dan maar zitten mam!”

Wil je ook tips voor je online training ontvangen?

https://www.dewebacademie.nl/tips-voor-het-starten-met-je-online-training/

Hoe je bezoeker Google gebruikt

Hoe zoeken mensen op google?

Margriet is op zoek naar een nieuw konijnenhok, dus ze opent haar laptop en gaat op zoek naar het woord konijnenhok. Volledig overweldigd door de resultaten, 402.000 maar liefst, gaat ze wat specifieker zoeken in Google.

Hoe zoeken mensen op google?

Hoe zoeken mensen op google?

Ze typt in: Konijnenhok buiten: 189.000 resultaten.

Mmm. Ze denkt na. Aangezien ze graag wil dat ze in de winter ook warm genoeg zitten, typt ze verder:

Konijnhok buiten winter.

Nu ziet ze een aantal websites waar ze verder op kan kijken.  Dan ziet ze het perfecte hok. Mooi wit gebeitst, makkelijk te openen nachhokken, ruime tralies.
Dat wil ze wel.

Alleen zit het bedrijf in de Achterhoek en wordt er niet thuisbezorgd.

Margriet past opnieuw haar zoekopdracht aan.  Konijnenhok buiten winter thuisbezorgd. Ja daar is het juiste hok gevonden.
Hoe zoeken jouw bezoekers naar jouw dienst? Heb je daar een idee van?
Dit kun je dus bekijken in Google Analytics bij het kopje zoekmachine optimalisatie.

Van 400-900 nieuwsbrieflezers in 4 maanden?

Meer aanmeldingen nieuwsbrief

meer aanmeldigen nieuwsbriefVerschrikkelijk …. ben je net lekker aan het lezen, knalt er ineens een mega popup in je scherm. Compleet met geweldige weggever en inschrijfformulier. Wie schrijft zich daar nu voor in?

Ik bijna altijd.
En met mij nog vele anderen.

Ooit startte ik met popup-domination, en kreeg makkelijk 500 nieuwe inschrijvingen erbij dankzij zo’n popup. Maar…. popup-domination, daar betaalde ik wel 97 dollar voor.. en ze  gingen niet echt met zijn tijd mee. Dus toen WordPress een update had, zag het er niet meer uit. Dus op zoek naar een andere variant, want het deed zijn werk wel…
Er zijn lelijke, fraaie, idioot kleine en beeldvullende.

Welke eisen moet je stellen aan een popup?

Een popup moet een paar dingen kunnen in mijn optiek:

  • Je moet hem weg kunnen klikken zonder dat je je inschrijft.
  • Hij moet zo in te stellen zijn dat als je bezoeker terugkeert, dat hij pas na een dag of 14, weer opkomt
  • Er moet een kruisje in staan, liefst rechts bovenin, waarmee je de popup  kunt wegklikken.

 Wat zijn goede popups?

Gratis popups:
Pop-up alley
WP Popup Plugin

Wil je het in zijn werk zien?
Kijk eens op www.onderneemonbeperkt.nl  of op www.tikvoorcommunicatie.nl

Betaalde popups

Leadpages
Ook reuze fijn voor het organiseren van webinars
Pop Notify
Een heel leuke vriendelijke kleine popup.

Dus, een pop-up is één ding om veel nieuwe mensen op je lijst te krijgen.

Meer leren over Wisntgevende e-mailmarketing?
Meld je aan voor de gratis online workshop

Voorbeeld persona’s voor je website

Ondernemer, heb je al een persona?

Wie is jouw ideale klant en hoe verleid je die via je website? Een persona helpt je te visualiseren wie je als klant wilt. Door je website correct in te richten zal je deze echte personen makkelijker kunnen aantrekken.

Wat is eigenlijk een persona?

Dit is een  fictief persoon die je als  voorbeeld gebruikt om je website voor te optimaliseren.
Aangezien ieder mens anders is, heb je meer dan dan 1 proto type/ persona nodig. Bij voorkeur stel je 3 persona’s samen.
Want uiteindelijk maak je de website niet voor jezelf, dus ook je eigen voorkeuren zijn niet doorslaggevend….
Om die reden is verdieping in je doelgroep essentieel.

Hoe maak je een persona:

Schrijf een aantal karakteristieken op van ieder type klant:
Geslacht:
Leeftijd:
Opleidingsniveau:
Huwelijkse staat:
Inkomen:
Hobby:
Hoe gaat  hij  om met informatie?
Klikt hij makkelijk?
Zoeken ze alle informatie altijd op in een zoekfunctie?
Wat zijn websites die hij zoal bezoekt?
Hoeveel uur per dag zitten ze op internet?
Lopen ze vooraan qua techniek of hobbelen ze overal achteraan?
Op welke social media kanalen is hij actief?

Krijg je al een beeld, bij deze klant?

David is 39 jaar en is marketing manager bij een middelgrote onderneming.
Hij start zijn eigen bedrijf dit jaar en wil een goede website. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. David is erg sportief en voetbalt graag.
male-300x224Hij verdient momenteel €58.000 per jaar.

David heeft een Imac en heeft altijd de laatste en nieuwste producten. Hij is handig met internet. Zijn favoriete websites zijn nu.nl en.vi.nl (Voetbal International) Als het even meezit, is hij zeker 7 uur per dag online.
Als David iets niet makkelijk vindt duikt hij direct de zoekfunctie in…. of pakt de telefoon. Een website moet helder zijn voor hem!
Hij heeft niet heel veel geduld om eindeloos te zoeken. David is heel actief op Twitter en Linkedin. Facebook gebruikt hij alleen voor zijn vrienden en familie.

Dit wordt de persona van David
Tip → : Kijk ook eens op SXC.hu bij afbeeldingen en zoek een afbeelding voor deze persona  erbij.

Print al deze gegevens op een A4 tje van en plak deze boven je bureau.
Je hebt nu een ‘persona’ gemaakt, maak er nog 2 om een compleet beeld te krijgen.

Tot slot de takenlijst:

Ken je ook iemand in je omgeving, een vriend van vrienden, een vriendin  in de familie die voldoet aan dit plaatje? Hem of haar kun je vragen naar je website te kijken.

Voor de echte lancering van je website maak je een takenlijst die je ze voorlegt.
Je kunt vragen:

-wat ze van je website vinden
-spreekt de website aan?
-welke pagina is volgens hem/haar het belangrijkste?
-geef ze een opdracht mee: geef op in hoeveel seconden je de contactgegevens kunt vinden.

Interessant?

Ontvang de laatste tips en trucs voor een
geweldige website, nieuwsbrief en optimale Social Media in je inbox….
En ontvang het:

GRATIS E-book praktische tips voor een geweldige website.

ebook1

Voornaam
Email

Bezoekers website: hoe krijg ik meer bezoekers op mijn site

Bezoekers website: hoe krijg ik meer nieuwe -bezoekers op mijn site

Heb je google analytics geinstalleeerd en heb je een idee hoeveel bezoekers je op je website hebt?

google-anAls je in het dashboard bent en je op realtime klikt, kun je zien wat er op dít moment op je website gebeurd.

Als je kijkt bij verkeersbronnen/ bronnen waar je bezoekers vandaan komen, en via verkeersbronnen overzicht via welke zoekwoorden ze binnenkomen.

Bij inhoud en site-inhoud, welke bezoekers welke pagina’s bekijken en hoe lang.

Meer bezoek op je website door meer content

google-a-2Plaats voldoende waardevolle inhoud voor je bezoeker, verdiep je erin wáár ze op zoeken.

Om je hier te helpen heb ik een contentplan voor je gemaakt dat je kunt gebruiken om na te denken waar je over kunt schrijven.
Als je een WordPress website hebt, heb je al heel wat streepjes voor. Door blogs te schrijven breidt je je website constant uit. Hang hier relevante categorieën aan en tags en Google waardeert dit nog meer.

Contentplan blogs

  1. Wat is het doel van het bericht? WIIFM?  (What’s is in it for  me? )
  1. Wie is de lezer? Zie hiervoor ook: het artikel over het maken van een persona

Geslacht:
Leeftijd:
Opleidingsniveau:
Huwelijkse staat:
Inkomen:
Hobby:
Hoe gaat hij/zij om met informatie?
Welke websites bekijkt hij/zij?

Hoeveel uur per dag zitten ze op internet?
Lopen ze vooraan qua techniek of juist niet?
Op welke social media kanalen is hij actief?

3. Hoe spreek je de lezer aan? Welke vorm? (Jij/ u vorm)

4. Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van de marketing kalender?  Heb je bijvoorbeeld iets gepland, een beurs waar je binnenkort aanwezig bent. Komt er een nieuw product op de markt?

5. Welke onderwerpen zijn er interessant qua seizoen?

6. Last minute: welke actualiteiten kunnen opgenomen worden?

7. Wat zijn de actiematige boodschappen die je kunt toevoegen? Wat moet de bezoeker doen na het lezen van je blog?

8. Welke schrijfstijl wordt er gehanteerd?

9. Wanneer (en hoe vaak) plaats je een artikel?

10. Hoe lang zijn de artikelen?

11. Is er beeldmateriaal nodig, bij welke website ga je dit inkopen?

-shutterstock, Istockphoto, (betaald)  SXC.hu, rgbstock.com (gratis)

 

Maand Welke onderwerpen zijn relevant aan de hand van de marketing kalender Seizoensgebonden content Actiematige content Last minute content
Juli        
Augustus        
September        
Oktober        
November        
December        

 

WordPress blog en waarom e-mailmarketing daar onmisbaar bij is

“Wie leest die nieuwsbrieven nu nog.”

Iedereen krijgt al zoveel mail.

Een nieuwsbrief schrijven, daar heb ik echt geen tijd voor.

Ik ben al druk Facebook of twitter.” Dat hoor ik vaak.

schotinderoos1Maar weet je waarom nieuwsbrieven zo waardevol zijn? Je blijft in nauw contact met je klant. Zoals ik met jou. Keer op keer krijg je mijn nieuwsbrief en open je die.

Na het zenden van de nieuwsbrief krijg ik veel aanvragen voor workshops of nieuwsbrief systemen in te richten

Nieuwsbrieven blijven en weet je waarom?

Jij hebt altijd controle over het systeem en jij hebt de statistieken en emailadressen in eigen beheer.

Om even te kijken naar Social Media:

Vorig jaar ging iedereen op Twitter.

Ik zie nu een verschuiving naar Facebook. Je leert elkaar kennen op Twitter en als het klikt zie je elkaar vervolgens ook op Facebook.

Maar Facebook is een bedrijf. Ze kunnen met hun bedrijf doen wat ze zelf willen. Zij bepalen de regels, Facebook is hun eigendom.

Twitter is een populair platform. Ik ben ook heel enthousiast over Twitter. Maar misschien vertrek ik binnenkort en dan heb je mij niet meer als volger en zal ik jouw tweets ook niet meer kunnen lezen.

Wat overblijft is emailmarketing; nieuwsbrieven dus.

  • Jij bepaalt zelf wanneer je nieuws verspreidt.
  • Jij kunt zelf zien wie dit gelezen heeft, of doorgestuurd.
  • Jij hebt de permissie om mensen te benaderen en je mag zelf bepalen wat je vraagt aan je lezer. Of aanbiedt.

Bij Facebook is dat wel anders, je mag immers geen ‘like’ meer vragen en mensen belonen.

De gouden combinatie is dan de blog WordPress en nieuwsbrieven.

Je schrijft 1 keer en je  gebruikt je content 2 keer en google wordt daar niet ‘link’ om. (Normaal dus wel: content mag je maar 1 keer gebruiken).

Maar goed je gebruikt de inhoud van je nieuwsbrief dus als een blog in je website, je verrijkt je website met content en je website gaat beter scoren in de zoekmachines……Als je het een beetje slim aanpakt

kijk je ook eerst waar de problemen van je klanten zitten. Dus neem je een kijkje in de SEO plugin van Yoast waar veel mensen naar zoeken.

En daar schrijf je dan je blog over.

Vergeet niet je eigen doel natuurlijk. Wat dat ook moge zijn: kennis delen, juiste informatie verspreiden, je ondernemers coachen meer klanten te vinden.

Overtuigd? Aan de slag dan!

→ Volg een van mijn workshops wordpress om je website opnieuw te bouwen en zelf aan het roer van je website te staan.

→ Of laat die wordpress website bouwen met het ingerichte nieuwsbriefsysteem als 1 pakket.

→ Schaf mijn e-book de nieuwsbrief die scoort aan en ga aan de slag met je nieuwsbrief: 😎

Tips voor de positie van je inschrijfformulier

headertjePlaats je inschrijfformulier in de header van de website of de sidebar.

Nog beter: Plaats een pop-up: ja zo’n irritante die ik ook op de website heb staan, en ontvang binnen korte tijd veel meer nieuwsbrief inschrijvingen. (Binnen een maand 25 % meer inschrijvingen!) Mijn aanbeveling voor WordPress gebruikers: XYZ lightbox plugin hier voor te gebruiken.

Geef een kado weg voor de inschrijving: een e-book of…. korting op de eerste aankoop in je winkel als je die bijvoorbeeld hebt.

Wacht niet langer, ga hier vandaag nog mee aan de slag. De ervaring leert dat je het er anders toch niet van komt!

 

Kleurgebruik op de website

Welke kleur gebruik je nu op je website?
De kleurkeuze moet passend zijn met de huisstijl.Hoewel niet de juiste volgorde, beginnen ondernemers vaak met het (laten) bouwen van een website en is er zelfs nog geen huisstijl.

Daarom hier enkele tips om tot de keuze van de juiste kleur te komen.
In de psychologie hebben kleuren een eigen betekenis.De volgende gevoelens worden geassocieerd met kleuren:

Blauw: betrouwbaar en zakelijk helderheid zakelijkheid
Oranje: actie matig feest
Paars: koninklijk rijkdom verfijning
Bruin:  mannelijkheid stabiliteit
Geel:  energie, luchtigheid, vreugde
Grijs: saai massa grauw
Groen: vruchtbaarheid, vrede en natuur
Rood: gevaar passie warmte
Roze: liefde humor vriendschap
Violet: wijsheid spiritualiteit Succes kracht
Wit: licht puur zuiver, netheid
Zwart: elegantie mysterie rebellie

 

Vragen die je jezelf bij de keuze van de kleurstelling stelt:

  • Past deze kleur bij de huisstijl van je bedrijf?
  • Spreekt deze kleur je doelgroep aan?
  • Ondersteund de kleur de kernwaarden van je bedrijf?

Praktische tip:

Gebruik als browser mozilla firefox. Dit is namelijk met recht de browser voor mensen die creatief zijn op het web.
color-zillaWanneer je de ze browser hebt gedowload ga je naar extra / addons.Nu gaat er een wereld voor je open!

Zoek color zilla  op, klik op installeren.

Je kunt nu eenvoudig op zoek naar de #kleurcode die jou aanspreekt en deze  gebruiken in  de beelden die je bijvoorbeeld in pixlr.com gebruikt of direct in de website.

 

Ter inspiratie: colourscheme.comcollor-zilla

Op verzoek start ik weer met de workshop social media.

Heeft je homepage te weinig effect? Tijd voor deze nieuwe opzet.

http://www.dreamstime.com/stock-image-eco-home-image18118041De homepage, een belangrijke pagina maar … hou er rekening mee dat niet iedereen altijd direct op je homepage binnenkomt. Je bezoekers kunnen net zo goed via een andere pagina op je website binnenkomen doordat ze zochten op een bepaalde
zoekterm en op een van je onderliggende pagina’s uitkwamen.

Iedere pagina heeft zijn eigen doel.

 

Hoe maak je nu een optimale homepage: 

In het verleden had ik geleerd dat het eigenlijk een opsomming zou moeten zijn van je beste content en aanbod en links die je bezoeker dieper de website intrekken.
Sinds ik fervent lezer ben van de artikelen van Sean D’Souza, van Psychotactics uit Nieuw Zeeland, ben ik daar op teruggekomen.
Ik deel graag mijn nieuwe inzichten met jou.
 

Eerste ontmoeting /  wens een langdurige band op te bouwen

Want wat is het doel van je homepage?

Wil je een langdurige band opbouwen met je lezer omdat ze pas na enkele malen van je te hebben gehoord ze je zullen inschakelen?

In dat geval wil je dat ze:

1. je blogartikelen lezen
2. lid worden van je nieuwsbrief / tips
Omdat je niet wilt dat je bezoekers verdwalen, moet je ze richting geven: wat kunnen en moeten ze op je homepage doen?
Hoe geef je ze die richting optimaal?
Kijk eens bij www.iconfinder.com

Kijk eens bij www.iconfinder.com

Richting geven kun je doen door contrast te gebruiken, beeld te accentueren. Door  gebruik te maken van grotere afbeeldingen voor belangrijke onderdelen, en kleine voor de minder belangrijke.
Door kleurgebruik en natuurlijk door tekst (klik hier, lees ook, schrijf je in) en het gebruik van pijlen.

Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat de structuur op de homepage wordt.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken,  ga je voorbij aan je doel.

Structuur pagina / skelet

Teken voor jezelf uit op papier, hoe jouw homepage er uit zou moeten komen te zien.
Waar komt de  bezoeker binnen en waar leidt je de lezer naar toe?

Logo links

HEADER
Tagline met jouw belofte

Denk aan: wie help je waarmee en wat bereiken ze ermee

MENU: de pagina’s

CONTENT

SIDEBAR

Ebook + inschrijfformulier nieuwsbrief

Facebook page

Roterende testimonials van jouw klanten

Adres
gegevens

Social
media
iconen

Link naar laatste blog

1369961761_idea

Gevaar van advertenties

Kleurrijke advertenties, van Google Adsense, bijvoorbeeld, zijn zo ontworpen zodat er op geklikt wordt. Bedenk je vooraf echt of je deze wel nodig hebt. De verdiensten zijn meestal minimaal, kunnen je imago schaden en leiden af van jouw doel.

Krijg de aandacht van de lezer door te benoemen:

  1. Het probleem
  2. De gevolgen als er niets wordt gedaan aan dit probleem.
  3. De oplossing
  4. Het doel van de website:

Waarom heb je deze website opgezet?
Wat belooft de website te leveren?
Hoe ga je dit waarmaken?

  1. De call to action
  2. Uitleggen dat je wilt dat de lezer doet.
  3. Testimonials
  4. Bezwaren benoemen die je bezoeker mogelijk heeft om toch niet in te gaan op je aanbod.
  5. Bezwaren weghalen
  6. Afsluiten met de call to action: wat was ook al weer het doel van de pagina? Laat je bezoeker klikken op een button om zich in te schrijven of plaats die link naar meerdere artikelen.

Dit artikel is gebaseerd op het boek The Home Page
uit de serie van Sean D’Souza- The Brain Auditor:  http://www.psychotactics.com/website-secrets

 Ps: met toestemming van Sean!

Weet jij hoe je Google Magie toepast op je diensten?

keyword-suggestion-tool

Heb je weleens gegoogeld op de producten of diensten die je levert aan je klanten?

Stel je voor dat je pantoffels verkoopt. Wat je natuurlijk het liefste zou willen is dat jouw website op pagina 1 staat van Google en dan een beetje bovenaan.

We gaan eens kijken wat er gebeurt:

pantoffel

 

Ik zie nu dat er 547.000 resultaten zijn. Dat houdt dus in dat er ongeveer 547.000 websites gevonden zijn die over pantoffels. gaan. Wil je met je website  op het woord pantoffels gaan scoren, dan wordt het een …. onmogelijke taak.
Echt vergeet het maar. Lees verder

Keywordplanner van Google

Met de keywordplanner van Google kun je zelf eenvoudig een zoekwoordenonderzoek doen. zoekwoordenplanner-150x150

Ga op zoek naar die termen die jouw klanten gebruiken met de suggesties die je krijgt uit de zoekwoordenplanner:

  • Waar zoeken je klanten naar?
  • Op welke termen zoeken jouw klanten nog meer?

Dit kunnen wel heel andere woorden zijn dan je verwacht!

Maak ook gebruik van deze gratis zoekwoordentool,
bekijk hier hoe je dit doet:

 

 

>