4 manieren om je bezoeker beïnvloeden op je website – workshop WordPress

bezoeker beïnvloeden website

bezoeker beïnvloeden website. Photo courtesy of Julian Partridge(CC ShareALike)

Hoe kun je je bezoeker beïnvloeden op je website?

Het klinkt een beetje naar misschien, beïnvloeden van je lezer.  Maar als je wilt dat hij of zij doorleest of zich inschrijft voor je nieuwsbrief, zich opgeeft voor je workshop, dan is een call-to-action van “Schrijf je hierin” vaak niet genoeg. Mensen willen overtuigd worden dat het goed is. En wie kan dit beter doen dan… iemand die misschien op hem of haar lijkt? Die eerder ook van je product of dienst gebruik maakte?

Voordelen van de voordelen

Gebruik in je teksten de voordelen van de voordelen, wat gaat het je bezoeker opleveren als ze je e-book lezen of deelnemen aan je workshop? Maak gebruik van schaarste: Als je een workshop geeft zou je kunnen melden hoeveel plaatsen je beschikbaar hebt, vol is vol. Je kunt melden dat de prijs binnenkort omhoog gaat. Wel ook echt omhoog doen dan, anders verlies je je geloofwaardigheid.

Naast een mooie weggever aan te bieden in ruil voor inschrijving van je nieuwsbrief kun je ook gebruik maken van ‘Social Proof.’  Als anderen het zeggen, is het waar.  (Mocht je echter nog minder dan 500 inschrijvingen op je nieuwsbrief hebben, dan zou ik er nog even mee wachten.) Hoeveel keer gaf je deze workshop al? Hoeveel mensen gaven zich al op voor de nieuwsbrief? Meld het, het moedigt anderen aan om zich ook in te schrijven.

“ Al …. Mensen schreven zich in. “

“ Al 2500 keer gedownload. “

“ Dit zegt Marie-louise over het e-book Praktische Tips voor een Geweldige website”

 

Comments

comments

Wil je deze tip delen? Dat waardeer ik zeer!

Irene Ogier

Internet Business Coach: versterkt ondernemers met het opzetten & optimaliseren van je online business zodat je meer vertrouwen, klanten, en omzet krijgt.

>