emoties en business
ondernemersmindset, Ondernemerstips, Online Mailchimp training, Online webinar geven, Online Zichtbaarheid vergroten, Optimalisatie Google, Optimalisatie website

Het effect van de supermaan op je bizz

Laat je hormonen of emoties je business niet runnen....

Vorige week was de supermaan te zien. Serieus, er waren een paar cursisten abrupt afwezig op de coaching omdat ze zich niet goed voelden. Ik kreeg ook wat bijzondere telefoontjes van mensen die ineens een soort van het licht hadden gezien en daarom hun strategie compleet aan de wilgen zouden hangen.

Want dat voelde goed.

Kan een supermaan effect hebben op je emoties? Volgens verschillende websites wel. Toegegeven, ik had ook wat bijzondere hoofdpijn vorige week.

Toch heb geen meeting overgeslagen of webinars laten schieten.

Sterker het was een hit dat 'rake' spiksplinternieuwe webinar van vorige week

Dit was één van de reacties die ik hierop kreeg: Ik ben compleet beduusd van de mogelijkheden en hoe mijn plannen ineens zoveel meer potentie hebben dan ik ooit had gedacht.

- Maria

Op veler verzoek geef ik het deze week daarom nog eens.

Hoe vaak gebeurt het bij jou dat je je emoties de overhand laat nemen in je business?

En heeft dat een positief effect, zakelijk op het krijgen van klanten of niet?

Natuurlijk natuurlijk heb ik óók last van hormonen en klotsen de emoties af en toe tegen de klippen op. Ik ben niet anders dan jij....

Dat is echter niet een moment dat ik zakelijke besluiten neem.

Ik doe dan wat extra priming oefeningen, boek een extra les paardrijden of Zumba en dan is mijn 'staat van zijn' in elk geval weer anders en neem ik vanuit daar weer hele andere besluiten. Meer hierover vertel ik ook in de podcast met Alexandra Camero de personal branding expert.

Maar té vaak hoor ik dat mensen gewoon het werk niet doen maar wel klagen dat ze niet genoeg klanten of omzet hebben. Dan zou er een nieuwsbrief uit elke week maar na 5 weken was er nog geen verzonden.

Je nam je voor je zichtbaarheid te pakken en deed 4 uur over één bericht. Waarna je dacht, zie je wel dat werkt niet.

En daarna deed je het niet nog eens.

En weet je, het is nooit één ding. Het zijn een aantal pijlers, een aantal Musthaves die je op orde mag hebben om als je echt alles uit online wil halen, moet je een aantal dingen naast elkaar doen.

En mogelijk geldt dit niet voor jou hé.

Doe jij wél het werk, werk je zelfs keihard maar blijft het resultaat achter.

En dat kan dan zo zijn omdat je één van 6 pijlers niet op orde hebt. Dat je precies het verkéérde doet.

En dit is echt lastig om dit in je eentje uit te vogelen omdat je van alles een beetje verstand moet hebben.

Als je niet weet wat dit is, ik vertel je graag meer in mijn compleet nieuwe masterclass de 6 musthaves voor een florerende online business. Woensdagavond 19:30 uur

Volgens mij staat de maan dan ook goed. Maar dat zou eigenlijk geen effect mogen hebben op je komst 😉 

Ben je erbij?

Aanmelden kan hier >>

Read More
Internet Marketing Tips, Nieuwsbrief tips, Online training maken, Optimalisatie website

Internet succes formule

Succes formule(4)In 2016 ging ik naar UPW en al is dat even geleden, de tips en inzichten die ik daar kreeg werken nog steeds fantastisch.  

Als ik het werkboek nog eens doorblader  krijg ik telkens weer heel veel nieuwe ideeën en inzichten die ik ook met jou wil delen.

Ik wil namelijk de succes formule met je delen.
Ik sprak namelijk een tweetal van mijn klanten niet lang geleden. Beiden lanceerden hun online training.

De één wist heel duidelijk welk resultaat ze wilde bereiken.De andere dacht, “ik zie wel wat er op af komt”.

En ja, de ene klant verkocht haar training boven haar gewenste resultaat en de andere had veel minder resultaat.

Logisch, want als je niet weet wát je wilt bereiken en geen actieplan hebt, zal je uitkomst minder zijn.

Internet succes formule

Hoe pas je de internet succesformule nu toe op verkoop van jouw product of dienst?

1: Weet wát je wilt bereiken, benoem het exacte resultaat! Heb je een nieuw programma of dienst, ga je je online training lanceren, benoem dan in omzet en aantallen cursisten zodat je gewenste resultaat heel helder op je netvlies staat. Schrijf het op en hang dit resultaat ergens op waar je het kunt zien en je jezelf blijft herinneren aan je doel.

2. Weet waarom je iets wilt bereiken
Wil je iets neerzetten in de wereld, wil je straks de studie van je kinderen kunnen betalen, wil je zelf een training doen en voldoende omzet realiseren om te starten? Wil je afvallen zodat je je weer zekerder voelt bijvoorbeeld? Wat is de exacte reden waarom je dit doel wilt bereiken?

3. Ga er helemaal voor
, voer het consequent toe en met de juiste hoeveelheid enthousiasme. Maak een actie-plan: ga je je prospects via e-mailmarketing informeren? Hoeveel berichten ga je ze sturen? Ga je Social Media inzetten? Bepaal je kanaal en soort berichten. Ga je webinars organiseren? Hoeveel mensen heb je nodig in je webinars en hoeveel webinars moet je geven om je doel te bereiken?
 
4. Hou bij wat er gebeurt

Weet precies wat de resultaten zijn. Dus houd je aantallen bij. Dan weet je ook wat je nog moet bijstellen, of aan welke knoppen je nog extra moet draaien om echt tot dat resultaat te komen.

 5.Verander je aanpak als het niet werkt. En nog een keer en nog eens en nog eens en nog eens. Net zolang tot het lukt. Heb je te weinig resultaat met je webinars? Herzie je presentatie, vraag aan je coach wat er nog mist en ga er opnieuw voor. Eén nieuwsbrief over een nieuw product of dienst gaat je waarschijnlijk niet het resultaat brengen dat je je ten doel hebt gesteld. Maak een serie e-mails, stel een deadline tot wanneer mensen kunnen instappen.

Heb jij ook een gouden tip?

Deel het hieronder in het reactieveld!
Read More
Beheer je website, Beter scoren in Google, CEM, cursus wordpress, eigen website maken, Optimalisatie website, Zelf je website maken

Zelf website maken? Welke webpagina’s heb je nodig

De indeling van je website als je zelf je website wilt maken

zelf website maken

Welke webpagina’s heb je nodig?

  • De homepagina, deze noem je ‘ Home’
  • Blog
  • Diensten of producten
  • Salespage of landingspagina
  • Testimonials
  • Over mij
  • Contact, dit is altijd de laatste pagina in het menu

Homepage – tips
Op de homepage vraag je je lezer niet ten huwelijk, hoogstens ten dans. Oftewel, ga op je homepage niet om een aankoop vragen.

Wat dan wel?

Op de homepage laat je de bezoeker precies weten wat ze op je website kunnen vinden. Dat meld je in tekst en toon je in beeld.
Maak duidelijk waar de website over gaat en wat je er kunt doen. Vergeet ook niet te laten weten wat je onderscheidend vermogen is. Waarin ben jij anders of beter dan je concurrenten? Als je dit vertelt in de vorm van testimonials, versterk je de boodschap nog eens extra. Dit noem je ‘social proof.’(Als anderen het zeggen, moet het wel waar zijn, als je het zelf zegt is het minder aannemelijk.)

Wat helpt bij het zelf je website te maken is vooraf te bepalen wat de structuur en het doel van je homepage wordt. Als deze te druk is, in de hoop dat ze maar ergens op klikken, ga je voorbij aan je doel.

Zelf website maken en de structuur pagina / skelet

Teken uit op papier, hoe je homepage eruit komt te zien als je zelf je website wilt maken. Waar komt de bezoeker binnen en waar leid je de lezer naar toe?

De drie-seconden-regel

Stel, je bent jobcoach en een bezoeker komt voor het eerst op je website. Je hebt nu een seconde of drie om die bezoeker te overtuigen dat deze website echt zijn of haar probleem gaat oplossen.
Begint je site met ‘Welkom op mijn website’? Dan verknal je het eigenlijk direct. Want deze allereerste zin neemt een behoorlijk prominente plaats in, en heeft waarschijnlijk ook een ‘kop 1’ van je meegekregen (dat is ook voor zoekmachine-optimalisatie een belangrijke kop.)

Een ‘welkomstbericht’ leidt je bezoeker dus alleen maar af. Je bent jobcoach, dus je ideale klant wil een andere carrière. Je zou dus veel meer effect scoren met een zin waarin je de aandacht trekt op de probleemsituatie, zoals:

Word je elke dag wakker met absolute tegenzin in je werk?

De kans dat je bezoeker zich aangesproken voelt en door zal lezen is nu vele malen groter.

Ik adviseer je je in te leven in je klant en de vragen die je hem of haar ook bij ‘live’ contact zou stellen. Plaats de vragen die hem of haar triggeren prominent op je website. Het liefst helemaal bovenaan.

Zelf website maken?
Wil je een echt goede start maken? Bekijk dan ook de online cursus WordPress, je leert alle ins en outs en kunt zelf aan de slag. Je bent onafhankelijk en kunt op ieder moment je website aanpassen

Read More
Beheer je website, Beter scoren in Google, CEM, Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, meer klanten uit je website, Optimalisatie website

Effectieve website: klanten uit je website

Meer klanten uit je website met een effectieve website!effectieve-website

“Doe je klanten pijn! “ vertelt Aartjan vorige week op een seminar.

Je maakt dan contact met het reptielbrein en je toekomstige klant wordt alert.

Er loert gevaar!

Hij ging verder: “Geef je klanten een probleem, een probleem waarvan ze waarschijnlijk nog niet eens weten dat ze dit probleem hebben.”

Dan, krijg je het OMGWTF effect met je website. (Hoef ik vast niet uit te leggen 🙂 )

Het effect dat je klanten je niet snel zullen vergeten.

Dat ze zich herkennen en herkend voelen.

Dat ze beseffen dat ze bij jou moeten zijn.

Dan heb je dus een echt effectieve website

Dus ben je een:

Vitaliteitscoach?

Dan zou je kunnen zeggen:

“Als je zo door gaat creëer jij binnen no time een burnout”

Of een businesscoach:

“Je kunt beter stoppen  met je bedrijf. Je onderneming is niets meer dan een uit de hand gelopen hobby.”

Of een websitedeskundige:

“Die website van jou is zo lek als een mandje”.

Dat slaat in als een bom! Je krabbelt achter je oor bij het horen van zo’n confronterende zin. “Wat?!” Denk je vast. “En hoezo, een burn-out, ik ben toch goed bezig met mijn lijstjes?

Of als reactie op de businesscoach…

“Nou ja, …..Ik help mijn klanten gewoon graag. Ik hoef helemaal niet rijk te worden”

Of als reactie op je website

“Mijn website? Nee toch?” Je logt snel in een ander tabblad in om te kijken of alles het nog doet en gaat direct verder met het lezen van het bericht op jouw website.

En dan hangen je website bezoekers dus aan je lippen, door de confrontatie, door de pijn. Want ja, welke wens of verlangen zit er nu achter dat opvolgen van die ellenlange to-do lijsten bijvoorbeeld?

Ja, het “af” komt, dat je meer klanten helpt en meer omzet draait.  Maar als je je nu een burn-out aanmeet ben je natuurlijk nog verder van huis.

En dan ga je een stapje verder met je tekst.

Roep een gevoel op.

Roep emotie op.

“Wat gaat het je kosten als je nu niets doet aan probleem x?”

haast-op-het-schoolpleinDe dame die net heeft gelezen dat haar onderneming mogelijk eigenlijk niets meer is dan een uit de hand gelopen hobby, slaat aan het twijfelen.

Als ze niet in trainingen of een businesscoach kan investeren omdat haar inkomsten gewoon te laag zijn, tja… dat is inderdaad niet best. Want zonder marketing kennis komt ze eigenlijk ook moeilijk aan klanten. In de avond voelt ze zich vaak moe van het harde werken, dat te weinig oplevert. Ze is zo bevlogen dat ze eigenlijk altijd net te laat het schoolplein oprent.
En ’s avonds op de bank, terwijl haar man onderuitgezakt naar hun favoriete Netflix uitzending kijkt, spiekt zij weer even naar haar email.

Verwerk zo’n klantenvoorbeeld in je tekst. Hier komt het voorbeeld van de businesscoach:

Kun je straks je bedrijfje opdoeken omdat je al je energie steekt in niet of te weinig betalen de klanten met als gevolg dat
  • Je altijd net te laat het schoolplein op rent omdat je moeilijk je klantensessie kon stoppen midden in het gesprek?
  • Je je vaak uitgeput voelt want je klanten trekken alle energie uit je
  • Je zelfs ’s avonds op de bank je mails beantwoordt terwijl je een afgunstige blik werpt op je man die heerlijk naar jullie favoriete Netflix uitzending kijkt.

Nu heb je haar echt te pakken.  Ze is een beetje boos omdat je haar onderneming “Bedrijfje”hebt genoemd.

Daarnaast.

Ja.

Je hebt helemaal gelijk.

Deze businesscoach begrijpt jou. Ze beseft zich dat ze jou nodig heeft.

En nu is er nog één zinnetje nodig. De Call to Action.

Vraag hier een gratis kennismakingsgesprek aan.

Zo maak je van een vluchtig scannende bezoeker….nu een klant met een effectieve website.

Kun jij ook zo’n voorbeeld opdiepen? Deel het hieronder, ik ben reuze benieuwd!

 

 

Read More
Beheer je website, Meer conversie via je website, Optimalisatie Google, Optimalisatie website, SEO Technieken

SEO optimalisatie trends en tips

SEO en gebruikerservaringEen paar weken terug was ik op Wordcamp met Lucy Eind. Tussen al die mannen vielen we wel op. Maar toch ook leuk te zien dat er steeds meer vrouwen professioneel actief zijn met WordPress. Zo sprak ik Riet, Addy en Marian, allemaal vrouwelijke webdesigners/internetmarketeers.

Eén van de interessante toespraken die we volgden was die van Joost, van Yoast de Valk.
Yoast is de ontwikkelaar van de plugin Yoast SEO en aangezien ik ook trainingen geef waarin je deze plugin gebruikt zat ik op het puntje van mijn stoel.

SEO trends die besproken waren:

  • Google is niet langer de enige zoekmachine waar je rekening mee moet houden
  • Apple search wordt groter en groter, het is de op twee na grootste zoekmachine na Google
  • De koppen op een pagina’s worden vanuit SEO oogpunt minder belangrijk maar zijn nog wel van belang om de pagina’s leesbaar en overzichtelijk te maken

Je kunt pagina’s tot in het einde der tijden optimaliseren en alle ballen op groen krijgen – een soort meetsysteem dat de plugin van Yoast hanteert-, maar als je niet actief verwijst via Social Media naar je site, via je nieuwsbrief, dan nog gebeurt er weinig.

SEO, zoekmachine optimalisatie gaat niet alleen om de pagina’s netjes volgens het SEO principe op te bouwen, maar juist om de bezoeker de beste gebruikerservaring mogelijk te geven.

En dat is heel logisch want, hoe beter je bezoeker je website ervaart, hoe langer hij op de website zal blijven. Zoekmachines lezen

hieraan af dat de website relevant is voor de bezoeker en zal de website tonen aan gelijksoortige bezoekers.

16 px graag(2)

Een paar tips voor een betere gebruikerservaring

  • Let bijvoorbeeld op de grootte van het lettertype. Tien jaar terug was 10 px prima als grootte, nu is 16 px de standaard
  • Neem op je homepage je belangrijkste product of dienst op. Laat je bezoeker weten wat ze op je website kunnen vinden, meld het in tekst en toon het in beeld
  • Vergeet ook niet te laten weten wat je onderscheidend vermogen is
    Het liefst in de vorm van testimonials in verband met Social Proof. (Als anderen het zeggen…)

Het advies van Yoast is dan ook: Combineer techniek, content, marketing en Facebook om je website goed te laten scoren.

Nieuwe extenties

Een vraag uit het publiek aan Joost was: “ Wat vind je van de opkomst van al die nieuwe extenties zoals .academy, .Amsterdam, .Friesland, .training etc?.”

“Als je uitgaat van de bezoeker” legde Joost uit “zijn deze domeinennamen te lastig.”

Als je ergens je website meldt en je zegt erbij .Friesland of wat dan ook, is het niet voor de hand liggend dat deze persoon dat ook zo zal intypen en opzoeken. Hij of zij zal de domeinnaam onthouden, maar wat kwam er ook alweer achter?

Wat hem betreft blijven .nl en .com de best gekozen extenties.

Ik deel dit inzicht wel, al denk ik dat je voor een online leeromgeving ook best een domeinnaam met .academy of .training kunt kiezen. De leeromgeving wordt toch alleen door cursisten bezocht en je leidt je cursisten zelf een eerste keer naar deze omgeving. En de browser zal dit zelf een volgende keer onthouden.

Read More
zoekmachine optimalisatie stappenplan
Beter scoren in Google, Internet Marketing Tips, Optimalisatie website, SEO Technieken, website maken WordPress, Website tips

Zoekmachine optimalisatie stappenplan

Zoekmachine optimalisatie stappenplan

zoekmachine optimalisatie stappenplan

Hoe meer je rekening houdt met woorden waarop je ideale klant zoekt, des te beter je pagina’s of blogberichten gevonden zullen worden door hem op haar. Heel erg logisch eigenlijk.
Hoe weet je nu waar je doelgroep op zoekt? Daar ga ik je in dit artikel meer over vertellen.

Stap 1: Maak een lijst met zoekwoorden op basis van:

  • Synoniemen
  • Meervoudsvormen
  • Suggesties
  • Andere sites
  • Eigen website
  • Keywordplanner
  • Yoast.com/suggest

Hoe kom je aan kwalitatief goede zoekwoorden:

Stap 2: Ga met enkele andere ondernemers, vrienden of familie eens zitten voor een brainstorm over de zoekwoorden van jouw product of dienst. Hoe diverser het gezelschap hoe beter.

Stap 3: Stel de volgende vragen:

  • Waar gaat de website precies over?
  • Hoe noemt jouw klant deze dienst of product in zijn eigen woorden?
  • Maak associaties op de zoekwoorden.

Stap 4: Vervolgens gaan we deze lijst met zoekwoorden in het excel zoekwoorden bestand plaatsen.

Stap 5: Nog meer zoekwoorden zoeken gebruik bronnen zoals:

  • websites, je eigen website, website van je concurrenten om te zien wat zij gebruiken
  • synoniemenprogramma zoals:
  • www.mijnwoordenboek.nl/synoniem.php
  • www.synoniemen.net.index.php

Stap 6: Zoekwoorden vinden via Social Media

Vraag je doelgroep hoe zij zouden zoeken naar jouw evenement of dienst.

Ga naar Twitter, een Facebook groep waarin jouw doelgroep vaak zit of Linkedin, Google + en stel de vraag.

Dit werkt tweeledig:

  • aan de ene kant raakt jouw doelgroep al geïnteresseerd omdat ze mee hebben kunnen denken met jouw product of dienst.
  • aan de andere kant krijg je die woorden te horen waar zij op zoeken…

Vul deze ook in een  excel zoekwoorden bestand in.

Stap 7:  Verbeter de positie van zoekwoorden waar je website al op wordt gevonden.

Als je al een website hebt, en je hebt webmastertools geactiveerd dan kun je daar gedeeltelijk woorden terugvinden waar je website al op scoort. Dit kun je bekijken in je Google Aanalytics en gedeeltelijk in je Webmastertools.

Zoekmachine optimalisatie stappenplan

Website steeds weer verbeteren

Juist met zoekwoorden waar je website al op wordt gevonden.
Als je al een website hebt, en je hebt webmastertools geactiveerd dan kun je daar gedeeltelijk woorden terugvinden waar je website al op scoort. Dit kun je bekijken in je Google Aanalytics onder zoekmachine optimalisatie/ zoekopdrachten.

 

Read More
Navigatie website, Ondernemen, Optimalisatie website, Website tips

Tips voor een goede landingspagina

Wat is een landingspagina?

Dit is de pagina waar je als “doorklikker” op landt vanuit bijvoorbeeld een nieuwsbrief, een adwordsadvertentie, een banner op een website.

vliegtuigStel dat je op een advertentie zou klikken omdat je op zoek bent naar een fijne hondenmand. Je landt vervolgens op een website met producten voor huisdieren en je moet vervolgens nog verder via het menu of via de zoekfunctie op zoek naar die hondenband.  Typisch een voorbeeld van een slechte landingspagina.

Je ergert je en klikt misschien wel weg. Dag toekomstige klant!

Op een goede landingspagina:

→Identificeer je eerst de juiste ‘Call to action’ van de pagina

→Spreek je doelgroep aan

→Leid je de weg naar aankoop of inschrijving

1. Wat kan de juiste Call to Action zijn voor de pagina?

-lid worden van je nieuwsbrief

-contact opnemen

-inschrijven workshop

-aanschaf product

2. Wat gaat er om in het hoofd van je toekomstige klanten?

Waar zijn ze naar op zoek? Moeten ze nog overtuigd worden of zijn ze al klaar om te kopen? Tekstueel  ga je hiermee aan de slag. Heeft de bezoeker een opsomming nodig van alle pluspunten van het product? Maak een heldere opsomming om te overtuigen.

3. Grafische elementen

Wijs aan waar ingeschreven moet worden, plaats een button op de link. Maak het ook weer niet te druk. Geef de bezoeker niet te veel keus om te klikken en  leid je bezoeker naar de link.

schrijf-je-nu-in

Read More
Beter scoren in Google, Meer conversie via je website, Navigatie website, Optimalisatie Google, Optimalisatie website, Website tips, zoekmachine optimalisatie

Links optimaal gebruiken, over linkbuilding in WordPress en meer…..

Geef richting aan het klikmoment

Geef richting aan het klikmomentLabel de linkWaarom WordPress sterk is in interne linkbuilding

De ultieme interne

linkbuilding tool

Links worden veel gebruikt op website, ook deze kun je optimaliseren.

Een veelgemaakte fout is het gemis aan sturing als de link aan het  begin of einde van de alinea staat.

Dus let er op dat je eerst de boodschap vertelt en dan uitnodigt om te klikken.

 Labeling van de link

Een vaag ingeburgerde uitnodiging om te klikken is: klik hier.

Beter is het om label te geven die de lading dekt. Ook voor zoekmachineoptimalisatie doeleinden.

Voorbeeld:

WordPress is bij uitstek geschikt als systeem voor je website onder andere vanwege de linkbuilding mogelijkheden. Klik hier.

labelen-300x287Het is beter om dit als volgt:

WordPress is bij uitstek geschikt als systeem voor je website onder andere vanwege de linkbuilding mogelijkheden.

 

Waarom is WordPress hier zo sterk in?

Binnen WordPress maak je in een blog gebruik van categorieën en tags. Deze items worden clickabele en dus links met de juiste woorden waar je op wilt scoren binnen je website.

Dit soort links vertellen Google waar hij moet zijn voor de informatie over dit onderwerp. In feite doe je zo al aan  een stukje interne linkbuilding.

Daarnaast zijn er vele fijne interne linkbuilding plugins geschikt die je hier ook bij kunnen helpen, zoals bijvoorbeeld van Gabriel Goldenberg.

 

Tips

-een link mag meerdere woorden omvatten

-breek de zin dan halverwege af

-plaats links nooit aan het begin van de tekst

-plaats per alinea maar 1 hyperlink

-pas op met klik hier

-zorg dat het label (onderwerp van de link) terug komt op de bestemmingspagina door deze in de kop terug te laten komen. Ook van belang voor je zoekmachineoptimalisatie!

-komen de hyperlinks vaker in de tekst voor en leiden ze naar de zelfde bestemmingsprogramma, geef ze dan dezelfde labels.

Heb je vragen of zelf tips?

Geef ze hieronder!

Read More
Klanten werven en behouden, Navigatie website, Optimalisatie website, Website laten maken, Website tips, zoekmachine optimalisatie

Call to action buttons

Call to action Buttons, hoe voeg je deze eenvoudig toe aan je website?

Iedere website en ook je blogberichten moeten op zijn minst 1 call to action oproep of button hebben boven de vouw van de pagina.

Waar plaats je een call to action?
Plaats op zijn minst 1 Call to action boven de vouw van de pagina.

Vouw van de pagina: dat stuk van de website dat je ziet zonder dat je naar beneden hoeft te scrollen…

vouw-300x239

Waarom is dit verstandig? Mensen scannen de tekst…. en je moet ze een beetje helpen die richting op te krijgen die jij wilt. Nog beter is natuurlijk om een button te gebruiken. Want buttons nodigen nog veel meer uit tot het klikken. Maar om nu overal een button voor te maken… in Photoshop…. of Pixlr.com, dat is toch wel weer veel handwerk. Dus….op zoek binnen de 22.000 mogelijkheden van WordPress, de plugins:

https://wordpress.org/extend/plugins/maxbuttons/ Je ziet hieronder ook icoontjes in de buttons staan, die kun je toevoegen als je de Pro versie hebt.
Deze kost je $10 maar dan heb je wel iets bijzonders.

Maar hoe maak je nu zo’n button:

mxbuttons-300x97

 

Gratis call to action buttons:

Onlangs kwam ik uit op Canva.com waarmee je zelf ook leuke buttons kunt maken of een aantrekkelijk beeld voor je website.
Wat kun je hiermee maken?

    • buttons
    • call-to-action afbeeldingen
    • achtergronden
    • afbeeldingen voor bij je blog
    • advertenties en noem het maar op!

 

Read More
Internet Marketing Tips, Klanten werven en behouden, Optimalisatie website, Website tips

Kleurgebruik op de website

Welke kleur gebruik je nu op je website?
De kleurkeuze moet passend zijn met de huisstijl.Hoewel niet de juiste volgorde, beginnen ondernemers vaak met het (laten) bouwen van een website en is er zelfs nog geen huisstijl.

Daarom hier enkele tips om tot de keuze van de juiste kleur te komen.
In de psychologie hebben kleuren een eigen betekenis.De volgende gevoelens worden geassocieerd met kleuren:

Blauw: betrouwbaar en zakelijk helderheid zakelijkheid
Oranje: actie matig feest
Paars: koninklijk rijkdom verfijning
Bruin:  mannelijkheid stabiliteit
Geel:  energie, luchtigheid, vreugde
Grijs: saai massa grauw
Groen: vruchtbaarheid, vrede en natuur
Rood: gevaar passie warmte
Roze: liefde humor vriendschap
Violet: wijsheid spiritualiteit Succes kracht
Wit: licht puur zuiver, netheid
Zwart: elegantie mysterie rebellie

 

Vragen die je jezelf bij de keuze van de kleurstelling stelt:

  • Past deze kleur bij de huisstijl van je bedrijf?
  • Spreekt deze kleur je doelgroep aan?
  • Ondersteund de kleur de kernwaarden van je bedrijf?

Praktische tip:

Gebruik als browser mozilla firefox. Dit is namelijk met recht de browser voor mensen die creatief zijn op het web.
color-zillaWanneer je de ze browser hebt gedowload ga je naar extra / addons.Nu gaat er een wereld voor je open!

Zoek color zilla  op, klik op installeren.

Je kunt nu eenvoudig op zoek naar de #kleurcode die jou aanspreekt en deze  gebruiken in  de beelden die je bijvoorbeeld in pixlr.com gebruikt of direct in de website.

 

Ter inspiratie: colourscheme.comcollor-zilla

Op verzoek start ik weer met de workshop social media.

Read More