afwijzing overkomen, leiderschap, marketing mindset, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website, Zakelijk Zichtbaar

Stagnatie: zo breek je dwars door het obstakel heen

Sinds de Facebook en IOS update heb ik net als vele ondernemers moeite met adverteren en ik baal er van. Ik krijg niet genoeg nieuwe leads binnen. Natuurlijk hou ik mijn oren en ogen open voor oplossingen. Ik ben tenslotte ondernemer.
Liever luisteren? Klik hieronder.

Mijn perspectief hierop veranderde door het volgende:

Het was notabene mijn hondje die me de oplossing aandroeg, ze had een paars boekje uit mijn boekenkast gegapt en at verlekkerd wat van de hoekjes. Ik jaagde haar achterna en werd nieuwsgierig welk boekje ze nu weer te pakken had... 

Het boekje heette "The obstacle is the way'.

Ik startte met lezen en legde het niet meer opzij

In het eerste hoofdstuk ging over de discipline van perceptie, ofwel altijd de gewoonte om altijd de verschillende kanten van een obstakel te bekijken.

Als voorbeeld haalt Ryan Holiday een voorbeeld aan waarin er op een dag over de enige weg naar de stad, waar je brood melk en vlees kon kopen, een rots lag. 

Mensen kwamen van heinde en verre en stuitte teleurgesteld op het rotsblok. Ze duwden wat en porden wat maar er was geen beweging in te krijgen.

De rots bleef liggen.

‘Hé weer geen brood. Jammer, dan maar weer crackers.’ En onverrichter zake gingen ze weer naar huis.

Op een dag kwam er een boer aangereden. Ook hij stuitte op het rotsblok. Hij was het type, waar een wil is, is een weg.  - Echt een ondernemer -.

Waarschijnlijk had hij ook reuze trek in iets van de warme bakker.
Hij nam een slok water en dacht na. Hoe kon hij het rotsblok weg krijgen?

- It’s not the lack of resources, it’s your lack of resourcefulness that stops you -

Hij ging op zoek naar een stok en haalde een paar van zijn paarden uit de stal

Hij vroeg een aantal mensen die nog wat rondhingen bij de rots om samen te werken en toen… rolden ze het rotsblok aan de kant.

Zo zit het natuurlijk ook in het ondernemerschap.

Hoe vaak loop je niet tegen obstakels aan zoals niet werkende Facebook advertenties. Ik hoor van zovelen dat ook bijvoorbeeld hun hele account is bevroren en ze niets meer krijgen aan nieuwe leads.

Het is zo gevaarlijk afhankelijk te zijn van één platform.

Dus vindingrijke ondernemer,  kijk naar andere mogelijkheden!

Ik noem er hier een aantal:

  • Ik organiseer zelf geregeld summits- partneracties waarin je elkaar promoot- tijdens een themaweek en wordt dan ook gevraagd door collega ondernemers. Hierdoor krijg je altijd nieuwe interessante leads, klanten en geweldige samenwerkingen. 
  • Mijn marketingbureau blijft de mogelijkheden onderzoeken de advertenties weer beter voor elkaar te krijgen door de KLT factor toe te passen: eerst een blog adverteren voor het leren kennen en daarna via retargeting pas een weggever of webinar te tonen.
  • Ik verdiep me in het LinkedIn adverteren en You Tube adverteren en pas daarbij ook bovenstaand principe toe.
  • Daarnaast ben ik natuurlijk gewoon consistent zichtbaar op mijn kanalen, bouw ik aan mijn fanbase. Volcontinu. En de meest waardevolle contacten, melden zich organisch aan voor mijn webinars. 
Read More
meer klanten uit je website

Unleash The Power Within seminar van Tony Robbins

Hoe je in tonyrobbinseen ‘peak’ status komt zodat je zonder blikken of blozen acties uitvoert die je spannend vindt als ondernemer.

Vorig weekend was ik op het Unleash The Power Within seminar van Tony Robbins in Londen. 8.000 mensen uit meer dan 60 landen in één zaal.

Het idee, daar alleen naar toe te vliegen, alleen in een hotel te logeren, met al die mensen in één zaal, vond ik …. meer dan spannend.

Naast ondernemer ben ik ook moeder van 3 zonen en nog nooit langer dan 1 nacht weggeweest. 🙂

Mijn coach, Cindy Vranken, had mij uitgenodigd om mee te gaan. We waren er met een groep van 10 ondernemers en …. wat was het geweldig, freaking awsome!

We leerden onder andere hoe je bijvoorbeeld je huidige ‘state of being’  kunt veranderen in een ‘heartbeat’.

En zo leerden we allemaal in die status te komen zodat we over een mat met hete kolen kon lopen. “The Firewalk.”  Ik zag de kolen opvlammen en smeulen en wilde direct vertrekken.

….ben toch niet gek, dacht ik. vuurMaar eenmaal vóór de mat met smeulende kolen, aangemoedigd door de andere 8.000 mensen, toegeklapt en toegezongen… kwam ik weer in de status van: dit gaat lukken.

Ik roep de lef-modus op en liep.
En haalde de overkant.

Zonder blaren.

Die lef-modus helpt je ook zonder blikken of blozen acties uit te voeren die je spannend vindt als ondernemer.Zo gaf ik bijvoorbeeld vorige maand 11 webinars en het blijft altijd spannend: werkt alles goed, ben ik niets vergeten? 

Voor ik start met het webinar moet ik altijd even de moed bij elkaar rapen. Dan ren ik een paar keer de trap op en neer om energie kwijt te raken.

Met de lessen van Tony Robbins weet ik volgende keer wat ik zelf kan doen om in die lef-modus te komen!

Hoe kom je in zo’n ‘peak state?’  Mijn video’s zijn veel te wazig om te tonen, dus ik heb er een paar gezocht op Youtube voor je. 

Je kunt ze hier bekijken:

Tony Robbins On How To Instantly Change Your Mental State

Tony Robbins Incantations, Changing Your State

Read More
Beheer je website, Beter scoren in Google, CEM, Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, meer klanten uit je website, Optimalisatie website

Effectieve website: klanten uit je website

Meer klanten uit je website met een effectieve website!effectieve-website

“Doe je klanten pijn! “ vertelt Aartjan vorige week op een seminar.

Je maakt dan contact met het reptielbrein en je toekomstige klant wordt alert.

Er loert gevaar!

Hij ging verder: “Geef je klanten een probleem, een probleem waarvan ze waarschijnlijk nog niet eens weten dat ze dit probleem hebben.”

Dan, krijg je het OMGWTF effect met je website. (Hoef ik vast niet uit te leggen 🙂 )

Het effect dat je klanten je niet snel zullen vergeten.

Dat ze zich herkennen en herkend voelen.

Dat ze beseffen dat ze bij jou moeten zijn.

Dan heb je dus een echt effectieve website

Dus ben je een:

Vitaliteitscoach?

Dan zou je kunnen zeggen:

“Als je zo door gaat creëer jij binnen no time een burnout”

Of een businesscoach:

“Je kunt beter stoppen  met je bedrijf. Je onderneming is niets meer dan een uit de hand gelopen hobby.”

Of een websitedeskundige:

“Die website van jou is zo lek als een mandje”.

Dat slaat in als een bom! Je krabbelt achter je oor bij het horen van zo’n confronterende zin. “Wat?!” Denk je vast. “En hoezo, een burn-out, ik ben toch goed bezig met mijn lijstjes?

Of als reactie op de businesscoach…

“Nou ja, …..Ik help mijn klanten gewoon graag. Ik hoef helemaal niet rijk te worden”

Of als reactie op je website

“Mijn website? Nee toch?” Je logt snel in een ander tabblad in om te kijken of alles het nog doet en gaat direct verder met het lezen van het bericht op jouw website.

En dan hangen je website bezoekers dus aan je lippen, door de confrontatie, door de pijn. Want ja, welke wens of verlangen zit er nu achter dat opvolgen van die ellenlange to-do lijsten bijvoorbeeld?

Ja, het “af” komt, dat je meer klanten helpt en meer omzet draait.  Maar als je je nu een burn-out aanmeet ben je natuurlijk nog verder van huis.

En dan ga je een stapje verder met je tekst.

Roep een gevoel op.

Roep emotie op.

“Wat gaat het je kosten als je nu niets doet aan probleem x?”

haast-op-het-schoolpleinDe dame die net heeft gelezen dat haar onderneming mogelijk eigenlijk niets meer is dan een uit de hand gelopen hobby, slaat aan het twijfelen.

Als ze niet in trainingen of een businesscoach kan investeren omdat haar inkomsten gewoon te laag zijn, tja… dat is inderdaad niet best. Want zonder marketing kennis komt ze eigenlijk ook moeilijk aan klanten. In de avond voelt ze zich vaak moe van het harde werken, dat te weinig oplevert. Ze is zo bevlogen dat ze eigenlijk altijd net te laat het schoolplein oprent.
En ’s avonds op de bank, terwijl haar man onderuitgezakt naar hun favoriete Netflix uitzending kijkt, spiekt zij weer even naar haar email.

Verwerk zo’n klantenvoorbeeld in je tekst. Hier komt het voorbeeld van de businesscoach:

Kun je straks je bedrijfje opdoeken omdat je al je energie steekt in niet of te weinig betalen de klanten met als gevolg dat
  • Je altijd net te laat het schoolplein op rent omdat je moeilijk je klantensessie kon stoppen midden in het gesprek?
  • Je je vaak uitgeput voelt want je klanten trekken alle energie uit je
  • Je zelfs ’s avonds op de bank je mails beantwoordt terwijl je een afgunstige blik werpt op je man die heerlijk naar jullie favoriete Netflix uitzending kijkt.

Nu heb je haar echt te pakken.  Ze is een beetje boos omdat je haar onderneming “Bedrijfje”hebt genoemd.

Daarnaast.

Ja.

Je hebt helemaal gelijk.

Deze businesscoach begrijpt jou. Ze beseft zich dat ze jou nodig heeft.

En nu is er nog één zinnetje nodig. De Call to Action.

Vraag hier een gratis kennismakingsgesprek aan.

Zo maak je van een vluchtig scannende bezoeker….nu een klant met een effectieve website.

Kun jij ook zo’n voorbeeld opdiepen? Deel het hieronder, ik ben reuze benieuwd!

 

 

Read More
Internet Marketing Tips, meer klanten uit je website, Online training maken, Website tips

Hoe maak ik een online programma

Hoe maak ik een online programma

hoe-maak-je-een-online-programma1

Wat is een online programma eigenlijk?

Een online programma is een online training of een online cursus.

Digitale leeromgeving

Je cursisten kunnen inloggen op een digitale leeromgeving en vandaar uit leren in hun eigen tijd en waar ze willen. Of dat nu thuis op de bank, aan de keukentafel, op kantoor of bij de werkgever is. Op iedere locatie kunnen ze inloggen en verder gaan met hun online programma.

Maar hoe maak je nu een online programma?

De benodigdheden om te starten:

  • heel duidelijk inzicht hebben in wie je ideale doelgroep is: als je exact weet voor wie je dit online programma gaat maken, vergroot je succes.
  • heel duidelijk voor ogen hebben wat het probleem is en welke oplossing jij kunt bieden door middel van je online programma
  • een aparte leeromgeving, maak je online programma niet in je eigen website, anders creëer je een grote chaos.
  • een plugin (functionaliteit) die de leerstof die jij maakt beschermt van de buitenwereld. Er zijn er velen op de markt, zoals Learndash, Wishlist, DAP, WPmembers, Magic Members.
  • weten met welke betaalmiddelen je wilt dat je cursisten gaan betalen. In Nederland betalen we graag met IDEAL, in het buitenland met Paypal, in België met Mistercash.

Wil je meer weten over online programma’s maken?
Ik heb een gratis mini-cursus voor je gemaakt.

Wil je meer weten over online programma’s maken?

Start hiernaast met de gratis mini-cursus

Hoe maak ik een online programma

Wat is een online programma eigenlijk?

Een online programma is een online training of een online cursus.

 

Read More
CEM, e-mailmarketing, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website

De ultieme bedankt-mail

Emailmarketing succesvol inzetten

Het begint met...

Het succesvol inzetten van emailmarketing begint al met een ‘bedankt- email’ die je lezer onmiddellijk ontvangt na inschrijving. Het is de eerste verbinding tussen jou en de aanvrager, je geeft hiermee je eerste indruk af. En je bedankt hem/haar voor het aanvragen van je weggever.


Welke elementen neem je hierin op?


Elementen bedankt-mail

  • De voornaam van degene die zich heeft aangemeld
  • Bedanken aanmelding
  • Vertel iets over je jezelf, wat doe je en op welke manier?
  • Vragen om like op Facebook door aan te geven dat je daar nog meer gratis tips geeft over het onderwerp waar ze net je weggever voor hebben aangevraagd
  • Inhoudelijk: de verzending van het eerste deel van je email-serie ofwel de downloadlink naar je ebook)
  • Foto van jezelf
  • Licht een tipje op van de sluier van wat je gaat behandelen in de volgende mail

Begin met een persoonlijk aanspreken van je nieuwe lezer.
Als je om voornaam en emailadres vraagt in het formulier waarop ze zich inschrijven, dan kun je dit eenvoudig opnemen in je email. Jij ontvangt ook liever een gepersonaliseerde mail toch dan een algemene?
De voornaam is automatisch in te stellen via MailChimp met de code [FNAME] of via Getresponse met [[firstname]]. In de video hieronder leg ik je uit waar je deze naam kunt toevoegen.

Hier is een cheatsheet voor alle emailmarketing systemen hoe je deze voornaam naar boven tovert:

Hoe plaats je de voornaam als je MailChimp gebruikt?

MailChimp heeft een bijzondere bedankt-mail instelling

Hier kun je zien hoe je deze aanpast.

En krijg je de voornaam bij  Getresponse naar boven?

Bedankt-mail Getresponse


De bedankt-mail in Getresponse wordt gewoon je eerste email of autoresponder.

 Voorbeeldmail


Ha die [voornaam]

Bedankt voor je interesse! Je kunt het eerste deel van het e-book/ de mini-cursus hier downloaden.

Graag deel ik nog meer kennis met je want mijn missie is het versterken van ondernemers met hun online business zodat ze meer vertrouwen, klanten en inkomen krijgen.

En dat doe ik onder andere door het schrijven en verspreiden van blogs, het maken van video's en het geven van webinars.

Over die blogs, wat je daar allemaal mee kan bereiken daar vertel ik je later in deze serie meer over.

Veel inspiratie plezier met het ebook [voornaam]!

Hartelijke groeten,

Irene Ogier

De Web Academie van I-webs

PS1: ben je actief op Facebook like je dan meteen mijn Facebook pagina? Je ontvangt dan nog meer gratis tips over een geweldige website, online trainingen en emailmarketing
Alvast bedankt!
https://facebook.com/dewebacademie

Ps2: Morgen in je inbox: “Waar schrijf je je emailserie over? Wat slaat aan?”

 Gouden tips

Dan heb je de email gestuurd dan is het ook wel leuk als ze hem openen. Want anders stuur je hem voor niets. Hieronder deel ik de gouden tips om er voor te zorgen dat je email niet ongelezen gedelete wordt.

Het is van belang je lezer persoonlijk aan te spreken omdat je lezer zich veel meer betrokken zal voelen bij je berichten. Hij of zij voelt zich herkend. Het zorgt ervoor dat je:

  • Email geopend wordt door de voornaam in de onderwerpsregel op te nemen
  • Je lezer zich betrokken voelt met wat jij te vertellen hebt als je persoonlijke toon gebruikt
  • Schrijf je emails in spreektaal, maak het niet te serieus of te lastig. Begin ook met een vraag of bedankje, als je daar mee begint rolt de rest van je email er ook makkelijk uit.
Read More
Klanten werven en behouden, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website, MNC

Resultaten van je blog

 

Meten is weten…. en dus is het handig na een aantal dagen de prestaties van je blogberichten te bekijken.

Hoe?

In Google Analytics!

Wat zijn de resultaten van je blog?

Waar kun je naar kijken in Google Analytics?

Log in.
Bekijk weer hoeveel bezoek je deze maand hebt gehad: schrijf dit op de web succes meter
Dat kun je doen door naar :
Aquisitie/overzicht te kijken.
resultaten van je blog
 
 Bekijk ook hoeveel verkeer je krijgt via Social Media.
Ga naar Aquisitie/Social Media/overzicht
aquisitie -overzicht social media
 
Welke pagina wordt het meest bezocht?:
Via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s
allepaginas
Als het goed is kun je nu zien via gedrag/site-inhoud/ alle pagina’s hoe vaak je nieuwe blog is gelezen.
Pagina weergaven betekent hier: het totaal aantal weergaven, dus een pagina kan vaker dan 1 keer bekeken zijn.
Unieke pagina’s: hoe vaak is deze eenmalig bezocht.
 
overzicht analytics

Noteer nu ook weer in je website succes meter je resultaat met de juiste datum erbij.
Zo kun je een goede vergelijking maken met voor en na je inspanningen.
Je kunt nu goed zien dat het delen van je blog, het bezoek positief beïnvloedt.

Hou deze Web Succes Meter ergens bij je bureau, en wanneer je de volgende keer weer aan de slag gaat met het schrijven van je blog, ga je weer de cijfers invullen. Je zult zien dat wanneer je hier een stijgende lijn in krijgt, je gemotiveerd blijft om tijd hiervoor vrij te maken.

Web succes meter

Download hier de web succes meter

Read More
Beter scoren in Google, Klanten vinden, meer klanten uit je website, MNC

Meer bezoek op je website

meer bezoek op je website
Meer bezoek op je website

Meer bezoek op je website met Yoast suggest

Met welke zoekopdracht wil jij bovenaan staan in Google?
Waar moet je website op gevonden worden?
De meeste ondernemers die ik spreek willen goed gevonden worden op hun bedrijfsnaam. Maar dat is niet zo’n uitdaging, geloof me!

Alleen mensen die je bedrijfsnaam kennen zullen daarop googelen.

Waar zoeken ze dan wel op?
Ze zoeken het meest op hun problemen of juist de oplossing, het verlangen dat ze hebben.

Opdracht: Beschrijf het grootste probleem van je doelgroep
Slapeloosheid, moeheid, stress, overgewicht etc.

Opdracht: maak een zoekopdracht op yoast.com/suggest over dit onderwerp.
Hier ga je ga je deze week een blogbericht over schrijven.
Laat het idee vast even sudderen, dan komt de inspiratie vanzelf.

De zoekfunctie vindt je hier: Yoast.com/suggest

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter

Waar moet je op letten bij de keuze van een zoekterm?

Een woord als “slapeloosheid”  daar vindt Google wel 452.000 resultaten.
slapeloosheid1

Dat zijn allemaal websites waar jij mee moet concurreren om gevonden te worden. De term is te algemeen.

slapeloosheid zwanger

Een woord als “slapeloosheid zwanger” levert 78.300 resultaten op.
Zie je in dat het makkelijker is om gevonden te worden op woorden die specifieker zijn?

Schrijf de problemen of oplossingen én je vondsten in de web succes meter en vraag feedback aan de leden in de Facebook groep. Het is namelijk zo dat échte mensen natuurlijk voor nog specifiekere zoektermen zorgen. De blog schrijven staat gepland op a.s. vrijdag en daar ontvang je dan ook tips voor.

Hoe zoek je in Yoast.com/suggest vertel ik je in deze korte vide0

Read More
meer klanten uit je website, website maken WordPress, Website tips

Conversiekillers website

conversiekillersConversiekiller nummer 1

In dit artikel leg ik je uit waarom je nooit moet beginnen met de term “Welkom op mijn website”. Dit is een heuse conversiekiller.
“Waarom?” vragen cursisten vaak. “Ik wil ze zich toch welkom laten voelen?”

Als je een winkel binnenloopt, staat daar dan ook, welkom bij mijn winkel? Nee toch?

Je moet je bezoeker welkom laten voelen en dan doe je door dit soort onzin-zinnen te verwijderen.
Je bezoeker zal zich welkom voelen als een oplossing komt voor zijn probleem, en dat wil hij of zij heel snel weten.  Begin je je website met een goede pakkende kop, dan lezen je bezoekers verder.

3 seconde regel

Stel dat een bezoeker voor het eerst op je website komt. En stel je voor dat je een website hebt en je bent jobcoach.  En die bezoeker komt op je website. Je hebt dan een seconde of 3 om je bezoeker te overtuigen dat deze website echt zijn of haar probleem gaat oplossen. Eigenlijk verknal je het dan met de zin, “Welkom op mijn website”. Want deze allereerste zin neemt een behoorlijke prominente plaats in, en heeft waarschijnlijk ook een kop 1 van je meegekregen….. (We noemen dit ook de H1, dit is voor zoekmachine optimalisatie ook een belangrijke kop.)

Je leidt de bezoeker af met dat bericht. Je zou veel meer effect scoren met een zin waarin je de aandacht trekt op de probleemsituatie, zoals:

Word je elke dag wakker met totaal geen zin in je werk?

De kans is vele malen groter dat je bezoeker zich aangesproken voelt en door zal lezen.
Ik adviseer je je in te leven in je klant en de vragen de je hem live stelt, en die hem of haar triggeren, op je website te plaatsen. Helemaal boven in. En dat welkom bij mijn website kun je dan helemaal achterwege laten.

Read More
Beter scoren in Google, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website, website maken WordPress, Website redesign

Glitzy sliders boven aan je website, liefst nog met een invliegeffect. Ook jouw favoriet?

Stel Glitzy sliders boven aan je website, liefst nog met een invliegeffect. Ook jouw favoriet?

Cool. Chic. Classy.

Veel mensen vinden sliders cool. Maar een “coole” website, levert je niet persé klanten op. En zorgt dus ook niet voor meer omzet. En laat dat nu wel exact de reden zijn waarom je dat ding destijds hebt laten bouwen. Dus zijn die sliders nu verstandig?
Eerder schreef ik je  dat je je niet moet laten verleiden tot verschrikkelijk mooie websites. Mooi is subjectief…. en bijna nooit effectief!
In dit blog geef ik je 4 redenen waarom je niet moet kiezen voor een slider.

1. Sliders; voor als je niet kunt kiezen

Mensen willen vaak een slider omdat ze niet kunnen bepalen waar de homepage nu écht over moet gaan, wat het hoofddoel is. Dus kiezen ze voor meerdere doelen met bijbehorende sliders. Een beetje ‘van alles wat’ zeg maar waardoor je uiteindelijk van nergens iets van hebt. En dus geen enkele van je doelen uiteindelijk gehaald zal worden.

2. Een slider frustreert je bezoeker.

bannerblind

Een slider leidt af. Met name als er ook nog eens zo’n kick effect in zit. Het is statistisch bewezen dat maar 1% van de bezoekers op een slider klikken.

1 %! Weinig effectief dus. Verder neemt de slider in veel gevallen maar liefst 1/3 van de ruimte op de homepage in, gaat daar dus de meeste aandacht naar uit. En dit alles met een rendement van slechts 1%.

Gigantische gemiste kans dus.

Sliderblind

Jakob Nielsen (de gebruikersvriendelijkheid goeroe) concludeerde dit na een test met een aantal gebruikers. Het antwoord op zijn vraag was op de eerste slider te zien. Geen van de respondenten wist het antwoord. Websitebezoekers zijn bannerblind geworden; sliders worden genegeerd.

Reden 3. Google kan je pagina niet “lezen”

googlekannietzienEen glimmende slider bovenaan je pagina duwt de tekstuele inhoud van je website naar beneden. Google kan daardoor moeilijker de échte inhoud van je website zien. Dat waar het om gaat; tekst en content. Eeuwig zonde!

Reden 4: sliders zijn niet eenvoudig in te bouwen

Hebben bovenstaande argumenten je niet overtuigd? Oké, nog eentje dan, speciaal voor de heel erg eigenwijze doe het zelvers….. 😉
Het is lastig om een slider in te bouwen en nog lastiger om er eentje te ontwerpen die qua look, feel, inhoud en formaat ook nog eens exact past op je website.
Je moet het formaat aanpassen. En dan moet je op zoek naar een slider die toont op alle apparaten, die er net zo fris en fruitig uitziet op je mobiel en de Ipad. En dan moet er nog een link op. En bepalen hoe snel of langzaam hij moet wisselen. Het is echt geen makkelijk klusje. En los daarvan, ook nog eens niet effectief. Ik herhaal hem nog één keer………… 🙂

Oke, geen slider. Wat dan wel?

Als je het doel van je homepage hebt bepaalt is dit al vele malen makkelijker te bedenken.
Via je website heb je een eerste ontmoeting met je bezoeker. Vervolgens wil je een langdurige band opbouwen.
Een bezoeker die voor het eerst op jouw website komt zal namelijk zelden direct een dienst van je kopen of je product bestellen. Dat moet groeien.

In dat geval wil je dat ze:

1. je blogartikelen lezen zodat ze kennis met jou en je expertise kunnen maken
2. zich abonneren op je nieuwsbrief – en die noemen we niet zo, die geven we een hele aantrekkelijke naam: zoals:
“Tips om op en top fit te worden en te blijven”
“Tips om blijvend meer klanten te krijgen via Social Media.”
Wees dus duidelijk door vooraf al te bepalen wat doel en structuur is op je homepage.
Wanneer deze te druk is in de hoop dat ze maar ergens op klikken, ga je voorbij aan je doel.

Hulp nodig om jouw geweldige website te bouwen?

Op 1 januari start ‘’de klantmagneet module 2.0”, een training die jou leert hoe je van je website een échte klantmagneet maakt. In deze hands-on cursus zet jij met onze ondersteuning in 8 weken een geweldige website neer.

Zelfs als je a-technisch bent en nu nog geen idee hebt hoe of wat.

Alleen het verlangen hebt om een geweldige website te bouwen. Dat is genoeg, dan ben je op het juiste adres.
Ik help je graag met de opzet van je nieuwe geweldig converterende website.
Neem gerust contact op over de mogelijkheden

Read More
verwarde websitebezoeker
Klanten werven en behouden, Meer conversie via je website, meer klanten uit je website, SEO Technieken, Website redesign

Waarom een one page design website niets voor jou is als je een dienstverlener coach, trainer of therapeut bent

onepagewebsiteJe hebt ze vast al gezien. Die websites die eindeloos onder elkaar door scrollen. Lekker hip.

Ze zien er modern uit. Heel aantrekkelijk. En omdat je wilt laten zien dat je een moderne ondernemer bent, heb je misschien ook je zinnen gezet op zo’n ‘neverending’ website.

In dit blog geef ik je 5 redenen waarom dit een slecht idee is als je behoort tot bovengenoemde doelgroep:

Reden 1: Je ideale klant herkent zichzelf niet snel genoeg in jouw hippe design

Vorige keer vertelde ik je over de 3-5 seconden regel. In 3 tot 5 seconden bepalen bezoekers of de website iets voor hen is.

Denk je dat je op een website waarin alles onder elkaar staat in 3 seconden je boodschap kunt overbrengen?

Ik denk het niet.

Een bezoeker interesseer je door hem of haar aan te spreken op zijn of haar uitdagingen, problemen.
Een kop zoals hieronder – “We just love what we do”- daar heeft je bezoeker op zo’n eerste moment geen boodschap aan. Hij kent je nog niet eens. ‘Fijn voor jou dat je leuk vindt wat je doet’, zal hij of zij denken ‘en wat heb ik daar aan?’.

onepage

 

Reden 2. Je komt in de knoei

Waar zet je bijvoorbeeld je optin-box? Ik bedoel dat formulier waar mensen zich inschrijven voor je freebie of mailinglijst? Je onweerstaanbare weggever? Dit is toch echt het belangrijkste element op je homepage. Plaats je dat dan onder de vouw van de pagina, pas zichtbaar als ze gaan scrollen?

Dat is niet bepaald de juiste plek! Design een 10, praktische uitvoerbaarheid en conversie een 1. Niet bepaald de cijfers die je jouw flitsende website zult willen geven.

Reden 3. Slecht voor je vindbaarheid

Grotere bedrijven die al goed gevonden worden door Google, kunnen het zich wel veroorloven om iets minder rekening te houden met vindbaarheid.

Die websites worden toch wel getoond en ook adverteren ze duizenden euro’s, zo niet meer, om gevonden te worden.

Een one page design is ook echt wat je denkt dat het is.

One page. Eén pagina.

verwarde websitebezoeker

En één enkele pagina is praktisch onmogelijk goed vindbaar te maken. Want een pagina optimaliseer je op één woord of een korte woordcombinatie

Dus ja, hoe ga je dat doen?

Bovendien zijn er geen interne links; links naar andere pagina’s zijn onmogelijk, want je hebt er tenslotte maar één. En interne links zijn goed voor je vindbaarheid. Omdat de links Google vertellen waar een pagina over gaat.

En externe links, ook goed voor je vindbaarheid, zal je niet plaatsen. Want dan ben je je bezoeker direct kwijt van die ene pagina.

Reden 4. Verwarring

De meeste website bezoekers zijn aan het multitasken en snel afgeleid. Maak de inhoud en de navigatie dan dus ook zo dat het helder is voor je bezoekers. Als je een beetje inventief gaat lopen doen, kóst het je alleen potentiele klanten. Mensen zijn namelijk ook nog eens gewoontedieren.

Echte websites hebben meerdere pagina’s die ingedeeld zijn rond de doelen van je website zoals het krijgen van nieuwsbrief inschrijvingen, afspraken maken via de website met potentiele klanten of je product of je dienst verkopen.

De bezoeker kan zijn weg kiezen op basis van zijn wensen en ziet dan de inhoud die hij of zij nodig heeft. Dit kun je bereiken met een website met meerdere pagina’s, niet met een one page website.

Reden 5. Gewicht

Aangezien je alle informatie die je wilt tonen op één pagina plaatst, wordt deze pagina enorm zwaar. Al je afbeeldingen, tekst, eventuele video’s komen hier allemaal op te staan.

Google houdt niet van zware pagina’s die te langzaam laden. En zullen je bezoekers hier op wachten?

Geweldig converterende website

Ik hoop dat je door het lezen van de 5 bovenstaande redenen om de juiste redenen kiest voor een website die wél alle mogelijkheden biedt om van je website bezoeker een klant te maken.
Ben je coach, een dienstverlener, of therapeut en wil je je website laten restylen of helemaal opnieuw opzetten? Laat je niet verleiden tot het kiezen voor de laatste trends omdat het zo mooi is. Mooi is subjectief…. en bijna nooit effectief!

Maak een plan voor je website waarin staat wie jij bent, wat je nodig hebt, wie jouw klant is en de koppeling met jouw diensten. En kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Ben jij een expert in wat je doet, heb je alleen nog niet zoveel verstand van werkende websites?

Ik help je graag met de opzet van je nieuwe geweldig converterende website. Boek hier een gratis sessie om samen te kijken wat het beste bij jou past.

Read More